Marketingové chyby robia malé firmy

Marketingové chyby robia malé firmy

Dnes je značka všetko. Zákazníci preferujú značky, ktorým najviac dôverujú, a nemajú problém venovať im svoju pozornosť (a peniaze).

Ako teda môžu malé firmy získať silnú značku a získať verných zákazníkov? Odpoveď: marketing.

Ak prevádzkujete malú firmu, viete, aký dôležitý je marketing. Každá správa, ktorú vytvárate ako značka, je nejakou formou marketingu a je dôležité, aby malé podniky vedeli, ako tieto správy správne zostaviť.

Odhaduje sa, že zo všetkých malých podnikov začatých v roku 2014 sa do druhého roku dostalo 80%. Chcete, aby vaša firma bola súčasťou tohto 80% práva? Ak áno, musíte sa vyhnúť týmto piatim nákladným marketingovým chybám.

Bez plánu

Prvou marketingovou chybou, ktorú môže malé podnikanie urobiť, nie je mať vôbec plán. Firma môže mať najlepší produkt na svete, ale ak sa neplánuje uviesť na trh, jednoducho nebude úspešná. Ako sa ľudia budú dozvedieť o neuveriteľnom produkte alebo značke, ak nevedia, že existuje?

Vytvorenie marketingovej stratégie nemusí byť komplikované. Tento proces môžete začať vykonaním nejakého prieskumu a potom na základe týchto zistení vypracovať stratégiu, a to jeden krok za krokom.

Zacielenie na zlé publikum

Ďalšou veľkou chybou marketingu, ktorú môže malé podnikanie urobiť, je zacielenie na zlé publikum. Nie je nič horšie, ako vytvoriť neuveriteľnú správu o produkte alebo značke a nechať ju spadnúť, pretože nebola doručená správnemu publiku.

Preto je dôležité, aby malé podniky používali údaje pri tvorbe svojich marketingových plánov. Nielenže dostanú správnu správu správnym ľuďom, ale pri pohľade na údaje im pomôžu pri rozhodovaní, ktoré optimalizujú ich výdavky.

Povedzme napríklad, že pracujete v marketingovom oddelení v obchode so zmrzlinou. Na základe údajov sa dozviete, že jún je mesiacom, v ktorom sa vyrába najviac zmrzliny. Ako obchodník môžete tieto údaje použiť na prijímanie kľúčových marketingových rozhodnutí, ktoré pomôžu podniku dosiahnuť jeho ciele.

Zanedbanie vašej online prítomnosti

Vo veku internetu je veľmi pravdepodobné, že niekto nájde malú firmu online, či už prostredníctvom vyhľadávacieho nástroja alebo na sociálnych sieťach.

Preto je nevyhnutné, aby malé podniky mali správnu online prítomnosť. Webová stránka malej firmy by mala byť dobre navrhnutá a jej účty sociálnych médií by mali byť pútavé. Jeho webové stránky a profily sociálnych médií by mali zdieľať aj relevantný obsah, o ktorý sa bude jeho publikum zaujímať.

Vynikajúca prítomnosť na internete by mala byť pilierom vašej marketingovej stratégie. Ak to tak nie je, riskujete, že urobíte spoločnú marketingovú chybu a že vám chýba šanca urobiť vynikajúci prvý dojem.

Ignorovanie toho, čo robia vaši konkurenti

Ďalšou nákladnou chybou marketingu, ktorú malé podniky robia, je ignorovanie toho, čo robí konkurencia.

Z monitorovania marketingovej taktiky vašej konkurencie sa môžete naučiť veľa. Môžete vidieť, čo pre nich pracuje a čo nie. Pomôže vám to získať si predstavu o tom, aké marketingové stratégie pre vás môžu tiež fungovať.

Tiež, ak si všimnete, že vaša konkurencia nie je marketingom konkrétneho publika, môžete vytvoriť stratégiu, ktorá sa tomuto publiku uspokojí. V takom prípade je strata vašej konkurencie skutočne vašim ziskom.

Keď sa všetko podarí a urobí, marketing zohráva rozhodujúcu úlohu v príbehu úspechu malej firmy. Z tohto dôvodu je dôležité, aby malé podniky prišli s organizovanou a podrobnou stratégiou, ktorá pomôže podniku dosiahnuť jeho ciele. Ak sa vyhnete týmto nákladným chybám, váš malý podnik bude o krok bližšie k dosiahnutiu veľkého marketingového úspechu.