Ako maximalizovať 6 hlavných zdrojov návštevnosti webových stránok

Ako maximalizovať 6 hlavných zdrojov návštevnosti webových stránok

Získajte maximum zo 6 hlavných zdrojov návštevnosti webových stránok – zistite, ako optimalizovať a využiť každý kanál, ktorý vám pomôže súťažiť o cielenú návštevnosť a priviesť kvalifikovanejších potenciálnych zákazníkov, predajov a zákazníkov.

 

Návštevnosť webovej stránky je počet návštev, ktoré webová lokalita zaznamená v danom časovom období. Prirodzene, každá webová stránka sa snaží získať stály okruh návštevníkov a neustále rásť. Okrem toho podniky súťažia nielen o akúkoľvek návštevnosť, ale aj o cielenú návštevnosť, ktorá im môže priniesť kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov a lojálnych zákazníkov.Pochopenie, odkiaľ prichádzajú návštevy a ako kontrolovať návštevnosť webových stránok, je neoddeliteľnou súčasťou každého digitálneho marketingu a stratégie SEO. V tomto príspevku sa pozrieme na hlavné zdroje návštevnosti, ako sa navzájom líšia a ako z každého z nich vyťažiť maximum.

Šesť hlavných zdrojov návštevnosti webových stránok

Možno budete chcieť získať kliknutia z rôznych kanálov: od vyhľadávania po reklamy a od sociálnych médií po osobné odporúčania. Všetky zdroje si vyžadujú samostatné úsilie a musíte pochopiť, ktoré z nich fungujú pre vašu firmu a na ktoré je najdôležitejšie sa zamerať.

Distribúcia zdrojov návštevnosti v Google Analytics

organická návštevnosť

Organická návštevnosť znamená získavanie kliknutí z vyhľadávania. Ak chcete prilákať používateľov, ktorí hľadajú odpovede na Googli alebo inom vyhľadávači, musíte sa dostať medzi 10 najlepších výsledkov (výsledky na druhej stránke majú CTR menej ako 1 %) a umožniť, aby vaša stránka vynikla medzi všetkými ostatnými. . SEO by malo byť vašou najdôslednejšou investíciou, pretože je zodpovedné za viac ako polovicu všetkej návštevnosti.

Výhody organického vyhľadávania:

  • Tento zdroj návštevnosti výrazne prevyšuje všetky ostatné
  • Ponúka trvalé výsledky
  • Jeho možnosti sú nekonečné: neexistuje žiadny limit na počet stránok a pre koľko kľúčových slov môžete získať hodnotenie vo vyhľadávaní
  • SEO môžete robiť aj s nižším rozpočtom

Nevýhody organického vyhľadávania:

  • Trvá určitý čas, kým sa vaše úsilie SEO vyplatí
  • Existuje mnoho aspektov, o ktoré sa treba postarať, a rôznych špecialistov, ktorých treba zapojiť (SEO, vývojári, obchodníci s obsahom a copywriteri atď.)

Ako zvýšiť návštevnosť webu z organického vyhľadávania:

  • Musíte začať budovaním stratégie SEO a úlohou číslo jedna je tu prieskum kľúčových slov. Možno budete potrebovať nájsť kľúčové slová s obrovskou databázou, aby ste zistili, aké dopyty zadávajú používatelia, aby našli vašich konkurentov a informácie relevantné pre vašu firmu. Po zhromaždení zoznamu kľúčových slov webovej lokality filtrujte všetky svoje dopyty, aby ste mali spravovateľné skupiny rozdelené podľa zámeru vyhľadávania, formulácie, špecifikácie alebo akéhokoľvek iného kritéria.
  • Súčasťou základov SEO je aj analýza konkurencie. Zistite, ktoré stránky konkurenčných domén sú najvýkonnejšie pri vyhľadávaní vašich cieľových kľúčových slov a navštívte ich, aby ste získali predstavu o tom, prečo sú na tak vysokom hodnotení a ako môžete dosiahnuť lepšie výsledky.
  • Užitočný a relevantný obsah je najdôležitejším faktorom hodnotenia. Vložte všetky poznatky z výskumu kľúčových slov a konkurencie do svojich vstupných stránok, blogových príspevkov a iného obsahu – uistite sa, že vaše webové stránky sú smerodajné a ľahko čitateľné. Dôležitá je aj konzistentnosť: napríklad webové stránky, ktoré zverejňujú viac ako 16 blogových príspevkov za mesiac šancu získať až 3 násobne vyššiu návštevnosť ako webové stránky, ktoré zverejňujú 4 alebo menej príspevkov.
  • Odkazy sú ďalším dôležitým faktorom pri získavaní pozície vo vyhľadávačoch. Vybudujte si solídny profil spätných odkazov nájdením kvalitných domén a ich prepojením na vaše stránky. Je to možné, keď máte rozvinutú značku a výnimočný obsah, ktorý chcú ostatní ľudia zdieľať.
  • Všetko vyššie uvedené nedosahuje, ak sa nestaráte o technické SEO. Zabezpečte web najnovšieho protokolu a šifrovania, urobte všetky dôležité stránky ľahko prístupné pre vyhľadávacie roboty a optimalizujte faktory zážitku zo stránky, aby sa váš obsah načítal a stal sa interaktívnym dlho.

Platená prevádzka

Platená návštevnosť znamená návštevníkov, ktorí prichádzajú z reklám, ako sú Google Ads alebo Facebook Ads. Na rozdiel od iných zdrojov, platená návštevnosť prichádza za určitú cenu a čím viac zaplatíte, tým je pravdepodobnejšie, že získate nových zákazníkov. Prirodzene, máte výdavky aj pri práci na iných kanáloch návštevnosti, pri najímaní špecialistov, nákupe nástrojov atď. Ale pri platenej návštevnosti platíte presne za zverejnenie svojho obsahu a za to, aby ho videlo vaše cieľové publikum.

Výhody platenej návštevnosti:

  • Výhody môžete využívať naozaj rýchlo a kliknutia môžete začať získavať v ten istý deň, keď spustíte reklamy
  • Umožňuje presné zacielenie: môžete nastaviť presné demografické údaje, aby sa vaša reklama zobrazovala a ako výsledok získavate vysoko kvalifikovanú návštevnosť

Nevýhody platenej návštevnosti:

  • Jeho výsledky sú dočasné
  • Je to drahé: mesačné výdavky na PPC môžu presiahnuť 10 000 dolárov aj pre malé a stredné podniky

Ako maximalizovať platenú návštevnosť:

  • Rozhodnite sa, ktoré reklamné platformy najlepšie fungujú pre vašu firmu.
  • Vytvorte reklamnú stratégiu zahŕňajúcu PPC reklamy, reklamy na sociálnych sieťach a grafické reklamy (ak tieto typy fungujú pre vašu firmu). Rozvíjajte svoje kampane s ohľadom na každé médium: napríklad s PPC môžete zacieliť na presné zámery vyhľadávania, zatiaľ čo s reklamami na Facebooku môžete zacieliť na presné demografické údaje.
  • Pravidelne kontrolujte svoj zoznam kľúčových slov a segmentujte ho, aby ste vytvorili efektívnejšie PPC reklamy na základe skupín kľúčových slov.
  • Použite rozšírenia reklamy na lepšiu štruktúru svojich reklám a urobte ich príťažlivejšími.
  • Uistite sa, že vaše vstupné stránky sú relevantné pre vaše reklamy. Ak sa nezhodujú, nezískate požadovanú návštevnosť.

E-mailová prevádzka

E-mailová návštevnosť znamená, že používatelia boli privedení na váš web z vášho e-mailového marketingového úsilia. Pri odosielaní informácií o vašich službách, novinkách alebo akciách vašim zákazníkom a potenciálnym zákazníkom sa musíte uistiť, že si e-maily otvoria, prečítajú a budú nasledovať odkazy. Ak to chcete urobiť, musíte upútať pozornosť v riadku predmetu a udržiavať e-maily informatívne, pútavé a prispôsobené.

Výhody email marketingu:

  • Tento zdroj návštevnosti má najvyššiu návratnosť investícií
  • Pomáha budovať dôveru a lojalitu u zákazníkov

Nevýhody e-mailového marketingu:

  • Na začiatku je to ťažké, keď musíte zbierať zoznam e-mailov
  • Segmentovať publikum, ktorému chcete posielať e-maily, a experimentovať s tým, ktoré plány a taktiky fungujú najlepšie, si vyžaduje veľa úsilia

Ako zvýšiť návštevnosť e-mailov:

  • Neustále rozširujte svoj zoznam e-mailov a uistite sa, že váš web ponúka možnosť prihlásiť sa na odber vždy, keď je to relevantné. Pri práci na každom e-maile rozdeľte svoj zoznam podľa fáz predajného lievika alebo iného kritéria, aby ste ľuďom poskytli čo najužitočnejší obsah.
  • Vytvorte personalizované správy v e-mailoch a urobte svoje CTA jasné (použite akčné slová a tlačidlá, aby boli atraktívnejšie).
  • Navrhujte e-maily tak, aby vyzerali krásne a fungovali správne na akomkoľvek zariadení a rozlíšení obrazovky. preto by ste mali svoj dizajn klásť na prvé miesto v mobile.
  • Experimentujte s frekvenciou a buďte konzistentní vo svojej e-mailovej komunikácii.

Návštevnosť zo sociálnych médií

Návštevnosť sociálnych médií tvoria používatelia zo sociálnych sietí. Ako dôležitá súčasť prichádzajúceho marketingu pomáhajú sociálne médiá získavať potenciálnych zákazníkov tým, že oslovujú publikum prostredníctvom obsahu.

Výhody sociálnych médií:

  • Umožňuje priamu komunikáciu s publikom a zvýšenie lojality k vašej značke a k tomu, čo ponúkate
  • Pomáha budovať autoritu webovej stránky

Nevýhody sociálnych médií:

  • Sociálne siete sú nepredvídateľné a obsah sa môže stať virálnym bez opodstatneného dôvodu
  • Veľká časť návštevnosti sociálnych médií zostáva nesledovaná: keď používatelia zdieľajú odkazy na webové stránky pomocou svojich účtov na sociálnych sieťach, ide o nedefinovaný zdroj návštevnosti.

Ako zvýšiť návštevnosť zo sociálnych médií:

  • Vypracujte harmonogram publikovania s ohľadom na povahu každej platformy. Napríklad je vhodné tweetovať 5-krát denne a uverejňovať príspevky na LinkedIn 2-5-krát týždenne.
  • Urobte svoje príspevky čo najpútavejšie. Použite vizuálne prvky, pýtajte sa a urobte pútavý začiatok každého príspevku.
  • Automatizujte, keď to má zmysel. Existuje množstvo nástrojov na automatizáciu sociálnych médií, ktoré umožňujú plánovanie príspevkov a zobrazovanie vašej správy v správnom čase na mnohých platformách.

Návštevnosť zo sprostredkovania

Návštevnosť zo sprostredkovania znamená návštevy z iných webových stránok. Získanie zdrojov, ktoré na vás odkazujú a umiestňujú vaše odkazy do svojho obsahu, závisí od postupov vytvárania odkazov a PR aktivít. Môže ísť o platené partnerstvo alebo o zarobenú, bezplatnú publicitu – tak či onak, odkazy na vaše webové stránky na externých zdrojoch vytvárajú vašu dôveryhodnosť a zvyšujú návštevnosť.

Výhody odporúčacieho marketingu:

  • Rozšíri váš dosah na cieľové publikum (keď sú odkazy umiestnené relevantne)
  • Má veľa bezplatných príležitostí na zvýšenie návštevnosti
  • Otvára nové spojenia a uľahčuje vzťahy s médiami, influencermi, pridruženými spoločnosťami atď.

Nevýhody odporúčacieho marketingu:

  • Môžu existovať špekulatívne umiestnenia odkazov, takže musíte sledovať, či na vás odkazujú nekvalitné alebo irelevantné webové stránky
  • Nemáte žiadnu kontrolu nad tým, kto vidí a sleduje vaše odkazy

Ako generovať odporúčania:

  • Odošlite svoju firmu do relevantných zoznamov a adresárov.
  • Preskúmajte príležitosti, aby ste sa o nich zmienili na platformách recenzií: oslovte webové stránky, ktoré hodnotia podniky vo vašej oblasti, povzbudzujte svojich zákazníkov, aby zanechali spätnú väzbu o platformách na hodnotenie a hodnotenie.
  • Prispievajte do dôveryhodných zdrojov, aby ste sa podelili o odborné znalosti a spomeňte svoje webové stránky prirodzeným spôsobom.
  • Spolupracujte s odborníkmi z odvetvia a ovplyvňovateľmi, aby sa dozvedeli o vašom webe a zdieľali svoj názor prostredníctvom ich kanálov.

Priama návštevnosť

Priama návštevnosť znamená tie návštevy, keď ľudia poznajú webovú stránku, ktorú potrebujú, a zadajú jej adresu do svojho prehliadača. Niektoré ďalšie typy návštev sú v Google Analytics tiež kategorizované ako priama návštevnosť: kliknutia zo záložiek; kliknutia zo súborov, aplikácií alebo QR kódov; kliknutia z textových alebo četových správ; kliknutia z kampaní s nepresným sledovacím kódom atď. Ak chcete získať priame návštevy webových stránok, musíte vynaložiť dôsledné úsilie na všetky kanály návštevnosti: pracovať na SEO, spúšťať reklamné kampane, prevádzkovať účty sociálnych médií, posielať e-maily a spolupracovať s odkazmi. zdrojov.

Výhody priamej premávky:

  • Je to ukazovateľ zarobených návštevníkov

Nevýhody priamej premávky:

  • Spôsobuje problémy so sledovaním, pretože Google Analytics zahŕňa nedefinované zdroje návštevnosti v tejto kategórii

Dôležité metriky návštevnosti

Okrem toho, že poznáte rozdiely medzi zdrojmi návštevnosti a spôsobmi, ako z nich profitovať, musíte vedieť, ako sledovať návštevy svojich webových stránok. Tu je zoznam metrík, ktoré uvidíte v službe Google Analytics:

  • Používatelia a noví používatelia : počet všetkých jedinečných návštevníkov a prvých návštevníkov v danom časovom období
  • Relácie : počet návštev vrátane nových aj vracajúcich sa návštevníkov (100 návštev tej istej osoby sa počíta ako 1 jedinečný návštevník, ale 100 samostatných relácií)
  • Zdroj a médium : odkiaľ používateľ pochádza, pričom zdroj uvádza konkrétny kanál návštevnosti a médium uvádza jeho všeobecnú kategóriu (napríklad Google je zdroj a CPC médium).
  • Miera odchodov : percento návštevníkov, ktorí nezostanú na webovej stránke, ale po návšteve jednej stránky ju opustia
  • Priemerný čas na stránke a trvanie relácie : prvá metrika ukazuje, koľko času používatelia strávia na každej konkrétnej stránke, a druhá metrika ukazuje, koľko potrebuje používateľov na vykonanie konkrétnej akcie na webe.
  • Udalosti a ciele : udalosti sú špecifické akcie iné ako zobrazenia stránky a ciele udalostí sú požadované výsledky, ktoré chcete sledovať (sťahovanie, registrácie atď.)
Okrem týchto metrík môžete sledovať množstvo parametrov týkajúcich sa vašich návštevníkov:
  • Demografické údaje : vek a pohlavie
  • Záujmy : kategórie a segmenty trhu, ktoré návštevníkov zaujímajú
  • Geo : jazyková verzia webovej stránky a umiestnenia používateľov
  • Technológia : zariadenia, operačné systémy, rozlíšenia obrazovky atď.

Monitorovanie metrík návštevnosti s ohľadom na vaše konverzné ciele a získavanie ďalších informácií o vašich návštevníkoch vám pomôže zlepšiť všetky aktivity súvisiace s propagáciou a získať viac kliknutí a interakcií. Vždy by ste mali pochopiť, čo je návštevnosť webových stránok z jednotlivých zdrojov a ako merať výsledky v rôznych kanáloch.

Zvýšte návštevnosť svojich webových stránok využitím všetkých zdrojov

Zviditeľnenie vašej firmy a diskusia o nej, zvýšenie počtu návštevníkov webových stránok a zákazníci sú úzko prepojení. Ak chcete zvýšiť návštevnosť, musíte pracovať na všetkých potenciálnych zdrojoch a venovať sa aktivitám, ktoré sa vám vyplácajú z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska. Rozšírte svoju expozíciu optimalizáciou svojich webových stránok pre vyhľadávanie, vytváraním platených reklamných kampaní, ako aj prácou so sociálnymi médiami, e-mailmi a odporúčaniami.

A čo je najdôležitejšie, neustále analyzujte svoje zdroje a špičky v návštevnosti, aby ste určili, ktoré prístupy sú najúspešnejšie a aké potenciálne trhy je potrebné preskúmať. Získajte prehľad o návštevnosti služby Google Analytics, ktorý vám bude zaslaný e-mailom, aby vám už nič neuniklo a aby ste mali prehľad o svojej stratégii návštevnosti.