Ako napísať a zverejniť tlačovú správu

Ako napísať a zverejniť tlačovú správu

Tlačové správy sú jedným z najjednoduchších spôsobov, ako si všimnúť svoje správy a zaujať novinárov. môžete vytvárať vizuálne tlačové správy, posielať ich relevantným kontaktom a publikovať vo svojej redakcii.

Napíšte tlačovú správu od začiatku
Než sa dostanete k samotnému písaniu tlačovej správy – najdôležitejšou vecou na začiatok je výber uhla, ktorý je dôležitý pre vašu cieľovú skupinu.

Pamätajte, že uhol (inými slovami perspektíva, ktorú príbeh zaujme), ktorý zaujme čitateľov odborného časopisu, sa bude veľmi líšiť od miestnych novín. V skutočnosti by ste mali napísať rôzne verzie svojho vydania pre rôzne publikum, na ktoré sa zameriavate.

Majte na pamäti, že necielite len na potenciálnych čitateľov, ale aj na novinárov. Ak si neurobíte prieskum a nezameriate sa na nesprávnych novinárov, písanie dobrých tlačových správ vás nikam nedostane.

Tu je to, čo by mala obsahovať tlačová správa:

trojuholník tlačovej správy

Po prvé, vaša tlačová správa musí mať pútavý nadpis, aby bola úspešná. Je to prvá vec, ktorú si ľudia prečítajú a na základe toho sa rozhodnú, či si to chcú prečítať celé alebo nie.
Druhou najdôležitejšou časťou pri písaní tlačovej správy je vytvorenie vedúceho. Presne tam nájdu netrpezliví odpovede na najdôležitejšie otázky vrátane piatich W: o čom sú správy, kto sa na tom podieľa, kedy a kde sa to stalo a prečo je to dôležité.
Potom je čas poskytnúť čitateľom základné podrobnosti, ktoré sú potrebné na to, aby zistili, prečo je táto tlačová správa hodnotná. Nechcete písať román, len stručne vysvetlite a nadchnite reportérov pre niečo, o čom budú písať.
Potrebujete ešte niečo dodať? Ak áno, teraz je čas to urobiť – bez toho, aby ste to skutočne preháňali. Pamätajte, že menej je niekedy viac, a to je určite prípad, keď príde na písanie dobrej tlačovej správy. Zvážte pridanie citátov a vizuálov, aby bol príbeh zaujímavejší.
Nezabudnite pridať kontaktné údaje, aby novinári vedeli, ako vás alebo kohokoľvek iného, ​​koho stojí za to kontaktovať. Je to dôležité, pretože sa možno budú chcieť spýtať ďalšie otázky týkajúce sa príbehu. Ak na túto časť zabudnete, šanca na zverejnenie vášho vydania je v podstate mizivá.