Ako používať štruktúrované údaje na podporu E-A-T

Ako používať štruktúrované údaje na podporu E-A-T

Koncept Google „E-A-T“ (odbornosť, autorita a dôveryhodnosť) sa za posledné roky stal v komunite SEO aktuálnou témou a zdrojom mnohých mýtov a mylných predstáv.

Jednou z najdôležitejších otázok a záhad, ktoré obklopujú E-A-T, je to, či a do akej miery je priamym faktorom v algoritmoch spoločnosti Google.

Spoločnosť Google však dôsledne zohráva úlohu, ktorú EAT zohráva vo svojich algoritmoch a ako ju používajú ukazovatele kvality vyhľadávania, a uvádza, že „algoritmy Google identifikujú signály o stránkach, ktoré korelujú s dôveryhodnosťou a autoritou,“ na rozdiel od kvantifikovateľnosti samotnej EAT. , merateľná metrika použitá v algoritmoch Google.

S cieľom objasniť tento bod spoločnosť Google nedávno poskytla aktualizáciu tejto otázky, ktorá naznačuje, že E-A-T nie je sama osebe faktorom hodnotenia, ale skôr rámcom, ktorý zahŕňa mnoho signálov, ktoré spoločnosť Google používa na vyhodnotenie a hodnotenie veľkého obsahu.

V tejto aktualizácii z marca 2020 spoločnosť Google uviedla, že:

„Posúdenie vášho vlastného obsahu z hľadiska kritérií E-A-T môže pomôcť koncepčne ho zosúladiť s rôznymi signálmi, ktoré naše automatizované systémy používajú na klasifikáciu obsahu.“

Komunikácia spoločnosti Google o E-A-T ponecháva veľa priestoru na interpretáciu a diskusiu, ktorá vedie k jednej spoločnej otázke medzi mnohými odborníkmi v oblasti SEO:

Ak je E-A-T taký dôležitý, ako môžem optimalizovať svoj obsah, aby som zlepšil jeho vnímaný E-A-T?

Zatiaľ čo oficiálne odpovede spoločnosti Google na otázky týkajúce sa EAT nechávajú veľa SEO neistých o tom, aké ďalšie kroky majú podniknúť, existuje jedna spoľahlivá, nedostatočne využívaná metóda, ktorú môžeme použiť na zlepšenie nielen EAT, ale aj celkového organického výkonu: využitie štruktúrovaných údajov (Schema.org) na svoju plnú kapacitu.

Ako môžu štruktúrované údaje pomôcť s E-A-T

Správne používanie štruktúrovaných údajov môže s E-A-T pomôcť z niekoľkých dôvodov.

Jednako, štruktúrované údaje pomáhajú vytvoriť a upevniť vzťah medzi entitami, najmä medzi rôznymi miestami, ktoré sú uvedené online.

Podľa vlastných slov Google im poskytnutie tohto označenia „pomôže“ tým, že „poskytne explicitné indície o význame stránky“, ktoré potom spoločnosť Google používa na „porozumenie obsahu stránky, ako aj na zhromažďovanie informácií o webe a svete v všeobecne. „

Použitie štruktúrovaných údajov na vytvorenie týchto vzťahov môže zefektívniť schopnosť spoločnosti Google vyhodnotiť E-A-T danej stránky, webovej stránky alebo entity, pretože môže pomôcť:

Znížiť nejednoznačnosť medzi entitami.

Vytvorte nové pripojenia, ktoré by spoločnosť Google inak neviedla vo svojom grafe znalostí.

Poskytnite ďalšie informácie o entite, ktorú by spoločnosť Google nemohla získať bez štruktúrovaných údajov.

 Štruktúrované údaje zvyšujú presnosť, ktorú vyhľadávací nástroj potrebuje, a nemusí pochopiť, pretože nemá zdravý rozum pre človeka.

Bez sebadôvery o tom, ktoré subjekty sú na stránke zahrnuté, môže byť pre vyhľadávače prinajlepšom náročné presne posúdiť odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť týchto subjektov.

Štruktúrované údaje tiež pomáhajú rozlišovať entity s rovnakým názvom, čo je nepochybne dôležité pri hodnotení E-A-T.

„Ak máte osobu, ktorá je predmetom stránky a ak s niekým zdieľajú meno, môžete použiť vlastnosť SameAs a ukázať na ňu stránku na znalostnej báze, ako je napríklad Wikipedia, aby bolo jasné, že keď odporučíte pre niekoho, ako je Michael Jackson, máte na mysli kráľa popu, a nie bývalého riaditeľa vnútornej bezpečnosti – sú to veľmi odlišní ľudia. Firmy niekedy majú názvy, ktoré môžu zdieľať s ostatnými,

Štruktúrované údaje v podstate slúžia ako spôsob, ako spoločnosti Google získavať kľúčové informácie o témach na vašom webe, ako aj o jednotlivcoch, ktorí k nej prispievajú.

Toto je zásadný prvý krok v spoločnosti Google, ktorý umožňuje presné posúdenie dôveryhodnosti a dôveryhodnosti vášho webu a tvorcov jeho obsahu.

Implementácia štruktúrovaných údajov pre E-A-T

Existuje niekoľko rôznych metód implementácie štruktúrovaných údajov:

Spoločnosť Google nedávno pridala dokumentáciu o dynamickom pridávaní štruktúrovaných údajov pomocou JavaScriptu a Správcu značiek Google.

Na webových stránkach WordPress má populárny doplnok SEO Yoast mnoho zabudovaných schopností schémy a v posledných mesiacoch aktívne rozširuje nové typy a funkcie schémy.

Na účely zlepšenia E-A-T je metóda implementácie štruktúrovaných údajov menej dôležitá ako typy schémy vyznačené na webovej stránke.

Zlepšenie E-A-T vyžaduje, aby ste vyhľadávacím nástrojom poskytli čo najviac informácií o dôveryhodnosti, reputácii a dôveryhodnosti autorov a odborníkov, ktorí prispievajú obsahom na vašu webovú stránku a ktorí tvoria vašu spoločnosť

E-A-T tiež zahŕňa povesť vašej značky a skúsenosti, ktoré majú používatelia na vašom webe, ako aj pri používaní vašich produktov alebo služieb.

Tieto aspekty sú obzvlášť dôležité na to, aby ste sa podľa možnosti mohli prihlásiť do schémy.

Je tiež dôležité správne usporiadať vašu schému, aby vyhľadávacie nástroje porozumeli rôznym vlastnostiam danej entity a vzťahu medzi nimi a ostatnými entitami.

Nižšie uvedená schéma napríklad pochádza z domovskej stránky môjho osobného webu a ukazuje, ako vnorenie vyzerá, keď sa to robí správne. (Dosiahlo sa to nastavením mojich nastavení na „Osobu“ pomocou doplnku Yoast a vyplnením všetkých relevantných polí v mojom profile.):

Správne vnorenie schémy vám umožní:

• Výslednú schému v podstate čítajte nahlas z nástroja na testovanie štruktúrovaných údajov.

• Porozumieť hlavným entitám na stránke, ako aj ich vzájomným vzťahom.

Vnorenie tiež eliminuje bežný problém s tým, že sa na tú istú stránku vyskytne viac redundantných alebo konfliktných typov schém (často kvôli tomu, že do schémy vstrekujú súčasne viaceré doplnky).

Napríklad na stránke produktu je dôležité jasne opísať a rozlíšiť vzťahy medzi organizáciou, ktorá publikuje web, a organizáciou, ktorá produkt vyrába.

Ak ich správne umiestnite do vnorenej štruktúry, môžete jasne opísať rozdiel v ich úlohách – namiesto toho, aby ste povedali iba to, že obidve sú „na stránke“.

Ktoré typy schém sa majú použiť na zlepšenie E-A-T

Na vašom webe musí byť prítomných množstvo typov a vlastností schémy, ktoré vysielajú správne signály do vyhľadávacích nástrojov o E-A-T vašej organizácie.

Nižšie je uvedených päť príkladov niektorých možností s najvyššou prioritou, ako využiť schému na signalizáciu dobrého E-A-T, ale existuje mnoho ďalších, odkiaľ to prišlo.

Ako sa zmenilo konkurenčné prostredie?

Zistite, či si vaši konkurenti v posledných mesiacoch zabezpečili svoje postavenie na trhu.

1. Schéma osoby

Prvá zmienka spoločnosti Google o E-A-T v jej pokynoch pre hodnotiteľa kvality sa začína tým, že sa od raterov žiada, aby zvážili „odbornosť“, ako aj „autoritu tvorcu hlavného obsahu.“

Tieto informácie môžu byť oznámené vyhľadávacím nástrojom pomocou schémy osôb.

Nezabudnite, že na stránke musí byť viditeľný aj všetok obsah označený schémou, aby sa predišlo ručnému zásahu pomocou štruktúrovaných údajov so spamom.

Ďalším spôsobom, ako vylepšiť vaše používanie schémy osôb, je použitie na vylúčenie mena jednotlivca z iných identických mien v grafe znalostí spoločnosti Google.

Ak je táto osoba uvedená v grafe znalostí (ktorý môžete overiť pomocou tohto užitočného nástroja), zvážte prepojenie s ich adresou URL grafu znalostí pomocou vlastnosti sameAs.

Toto úsilie môže spoločnosti Google poskytnúť ďalšiu dôveru, ktorú potrebuje na zabezpečenie toho, aby sa v prípade otázok, ktoré sa ich týkajú, zobrazoval Panel znalostí toho správneho jednotlivca.

Aj keď spoločnosť Google oznámila, že zastarala rovnaké označovanie sociálnych profilov pre sociálne profily, stále ich môžete používať na iné účely, napríklad na prepojenie na:

• URL grafu jednotlivca.

• ich stránka Wikipedia, profil zadarmo alebo Crunchbase.

• Ďalšie renomované zdroje, v ktorých je jednotlivec uvedený online.

Okrem toho je potrebné pamätať na to, že existuje viac vyhľadávacích nástrojov, ktoré používajú schému, ako iba na Googli, takže uvedenie sociálnych profilov pomocou rovnakýchAs je pravdepodobne stále dobrý prístup.

2. Organizácia

Organizačná schéma je nepochybne jedným z najlepších typov schém na podporu úsilia E-A-T.

Mnoho spoločností implementuje organizačnú schému bez využitia týchto polí alebo mnohých ďalších vlastností dostupných pomocou tohto typu schémy.

Zvážte začlenenie všetkých týchto informácií na svoju najrelevantnejšiu stránku o svojej organizácii (zvyčajne na stránku „O nás“ alebo „Kontaktujte nás“) a príslušne označte túto stránku.

3. Autor (vlastnosť schémy)

Autor je vlastnosť schémy, ktorú je možné použiť pre akýkoľvek typ schémy,Táto vlastnosť by sa mala používať ako označenie autorovho obrysu obsahu.

Očakávané typy vlastníctva autora sú buď osoba alebo organizácia, takže ak váš web zverejňuje obsah v mene spoločnosti, je dôležité uviesť autora ako organizáciu a nie ako osobu.