Ako živé obchodovanie transformuje zážitok z nakupovania

Ako živé obchodovanie transformuje zážitok z nakupovania

Nakupovanie naživo alebo jednoducho živé nákupy je marketingová stratégia, v ktorej hostiteľ, zvyčajne influencer alebo celebrita, propaguje produkt prostredníctvom živého videa. Je to podobné ako v televíznych reláciách o domácom nakupovaní, kde osoba predvádza, ako používať výrobok, ale všetky vzťahy medzi hostiteľom a publikom sú, ako naznačuje názov, úplne naživo. 


Čo je to Livestream Shopping?

Rozdiel medzi priamymi nákupmi a tradičnými online nákupmi je ten, že prvý nie je upravený a publikum interaguje s hostiteľom v reálnom čase. Na rozdiel od tradičného online nakupovania môžu potenciálni zákazníci, ktorí sa im venujú, klásť otázky alebo komentáre a hostiteľ alebo hostitelia ich môžu osloviť pri modelovaní alebo kontrole produktu. Tieto šou sa zvyčajne streamujú v aplikáciách elektronického obchodu, platformách sociálnych médií a na webových stránkach, ako je Taobao Alibaba, Facebook a nedávno aj Amazon.

Nakupovanie v priamom prenose sa prvýkrát stalo populárnym v Číne, ktorá má najvyšší počet online nakupujúcich na svete. Vedúci predstavitelia hlavných mienok (KOL) alebo inflencier chodia na živé vystúpenie prostredníctvom aplikácie a opisujú, modelujú a testujú rôzne produkty pre svoje publikum. Ľudia, ktorí sledujú tieto živé vystúpenia, si užívajú zábavu, ktorú prinášajú pútaví hostitelia, a môžu sa stretnúť s akýmikoľvek obavami, pokiaľ ide o produkt, ktorý sa tam a tam objaví. 

Počas týchto priamych prenosov je divákom zvyčajne ponúkaný aj gamifikovaný obsah, ako sú propagačné akcie a darčeky, ale iba v určitom časovom období. Nakupovanie v priamom prenose sa stáva obzvlášť efektívnym týmto spôsobom, pretože pocit naliehavosti sa zdôrazňuje kvôli nedostatku alebo obmedzenej dostupnosti. A čo viac, čím viac divákov sleduje, tým vyšší je strach z toho, že budú vynechaní z potenciálne dobrého obchodu. 


Prvky nakupovania naživo

Tu sú niektoré kľúčové prvky dobrého videa o nákupoch v priamom prenose :

  • Plošina

Potenciál pre nákupy v priamom prenose stúpa a túto stratégiu začína podporovať viac platforiem elektronického obchodu. Na trhu, ktorý pozostáva hlavne z generácie Z a Millennials, sa živé nákupné šou bežne organizujú na platformách sociálnych médií, ako sú Facebook live a Instagram, ako aj na stránkach elektronického obchodu, ako sú Taobao a Amazon spoločnosti Alibaba. 

Aplikácia Taobao je jednou z čínskych platforiem elektronického obchodu s najvyšším počtom používateľov, zatiaľ čo gigant elektronického obchodu Amazon už spustil svoju platformu na živé vysielanie s názvom Amazon Live hlavne pre obyvateľov USA. V dnešnej dobe vývojári začínajú integrovať elektronický obchod so sociálnymi médiami, aby eliminovali potrebu dvoch oddelených aplikácií.

  • Hostiteľ

Každý môže organizovať nákupnú šou naživo, ale nie každý môže byť úspešný. Skupiny KOL, influenceri a celebrity môžu byť obzvlášť účinné pri predaji produktov, ktoré streamujú, a to vďaka úrovni dôvery, ktorú v nich ich publikum vkladá, a tiež vďaka ich vzťahovateľnosti. 

Huang Wei, tiež známy ako Viya, je jedným z najúspešnejších čínskych hostiteľov nákupov v priamom prenose s videami, ktoré oslovia viac ako 37 miliónov divákov. Dáva si záležať na tom, aby si udržala vysokú úroveň dôvery, ktorú jej publikum dáva, tým, že zaistí, aby všetky výrobky, ktoré ponúka, boli testované ňou a jej veľkým tímom 200 ľudí. Tiež sa oblečie do neformálneho oblečenia, keď je vo vzduchu, aby mohla lepšie komunikovať publiku, ktoré sa väčšinou pozerá z domu. 

  • Produkty

Móda dominuje trhu s priamymi nákupmi, ale obľúbenou možnosťou sú aj ďalšie položky, napríklad potraviny a domáci nábytok. Pred priamym prenosom sa niektorí hostitelia rozhodnú zobraziť ukážku položky, aby okolo nej vzbudili vzrušenie, a potom ju predviesť na konci priameho prenosu. Ľudia sa začínajú pozerať aj na drahšie položky, akými sú domy a autá, pričom čínska spoločnosť Livestream Queen, Viya, dokonca na Taobao predala službu spustenia rakety za 5,6 milióna dolárov.

  • Video obsah

Aj keď je hlavným cieľom možnosť predávať výrobky uvádzané v šou, najlepšie nákupné relácie naživo používajú tomboly, darčeky a propagačné ceny na vybudovanie humbuku a naliehavosti svojho publika. Tieto nákupné šou v priamom prenose zvyčajne trvajú 25 až 30 minút a dlhšie šou majú zvyčajne lepšiu výkonnosť.

Nakupovanie v priamom prenose rýchlo mení spôsob, akým sa značky môžu angažovať so zákazníkmi prostredníctvom zavedených hostiteľov, pričom platformu skúma viac spoločností. Aj keď je to v USA stále relatívne nové, spoločnosti elektronického obchodu hľadajú živé vysielanie ako prostriedok na zvýšenie tržieb v nasledujúcich rokoch. 

No Comments

Post A Comment