Ako zvýšiť doménovú autoritu web stránky

Ako zvýšiť doménovú autoritu web stránky

Autorita domény (DA) je číslo (metrika), ktorá označuje autoritu vašej webovej lokality. Čím vyššia je autorita vašej domény, tým väčšie sú vaše šance na vyššie hodnotenie na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERPS) a na získanie väčšej organickej návštevnosti.

Metriku Domain Authority vyvinul Moz , ale iné spoločnosti vytvorili podobné metriky, ktoré hodnotia domény na základe množstva faktorov a dávajú im hodnotenie od 0 do 100.

Myšlienka hodnotenia domén na základe ich autority sa objavila v hodnotení PageRank , ktoré predstavil Larry Page (jeden zo zakladateľov Google) a dodnes sa používa ako spôsob merania dôležitosti webových stránok a webových stránok.

Nie je to rovnaké ako skóre hodnotenia používané spoločnosťou Google (PageRank), ktoré môže skutočne ovplyvniť vaše hodnotenie.

Moz (a ďalšie nástroje da checker ) sa pokúšajú simulovať algoritmus hodnotenia Google tým, že zohľadňujú všetky známe faktory, ktoré môžu ovplyvniť hodnotenie, a prideľujú skóre doménam, ktoré možno použiť iba na účely porovnania.

Inými slovami, DA závisí od údajov, ktoré má Moz o vašom webe, ktoré niekedy nie sú také presné ako to, čo Google vie o vašom webe.

Je normálne, že doména má nízku autoritu domény, ale vysokú pozíciu v službe Google.

Ďalšie veci, ktoré by ste mali vedieť o DA:

DA neberie do úvahy pokuty Google. Doména, ktorá je potrestaná spoločnosťou Google, prirodzene stráca svoje hodnotenie, ale ak to Moz nemusí nevyhnutne vedieť. Takže autorita domény bude stále vysoká, kým bude doména potrestaná.
Algoritmus hodnotenia Google zohľadňuje stovky faktorov (nikto presne nepozná ich počet, ale niektoré predpovede naznačujú, že ich je viac ako 200), zatiaľ čo autorita domény berie do úvahy iba 40 faktorov.
Nie je ľahké zmeniť svoje skóre DA. Nie je to niečo, čo dnes môžete urobiť na svojom webe a okamžite vidieť zvýšenie autority domény.
DA je založený na logaritmickej stupnici. To znamená, že je jednoduchšie zlepšiť si skóre DA z 20 na 30, ale oveľa ťažšie je dostať sa zo 70 na 80. Čím vyššie na stupnici, tým je to ťažšie.
DA sa často mení, takže nejde o metriku na vyhodnotenie výkonnosti SEO v priebehu času, ale o metriku webových stránok, ktorá sa má použiť na účely porovnávania domén.
Ako sa vypočíta autorita domény?
Podľa Moz počítajú autoritu domény tak, že zohľadňujú množstvo signálov (celkovo 40) vrátane:

 

Pracujte na svojom Off-Page SEO
Váš odkazový profil je najdôležitejšou metrikou zo všetkých. Webové stránky, ktoré majú silný a čistý profil, budú mať vyššie skóre DA ako webové stránky s nie tak dobrým profilom odkazov.

Čo je profil so silným odkazom?

O webovej stránke sa hovorí, že má silný odkazový profil, keď:

Má prichádzajúce odkazy ( spätné odkazy ) z webových stránok s vysokou autoritou
Prichádzajúce odkazy pochádzajú zo súvisiacich webových stránok
Nemá zlé odkazy (nekvalitné odkazy)
Má odkazy z množstva jedinečných domén
Ako vylepšiť svoj odkazový profil?

Proces zlepšovania vášho odkazového profilu je známy ako Off-Page SEO a súvisí s technikami, ktoré môžete použiť na získanie dobrých odkazov, ktoré nakoniec zlepšia vaše hodnotenie.

Ak chcete, aby bol váš odkazový profil silnejší a okrem iného, ​​zlepšila sa autorita vašej domény, musíte:

Odstráňte zlé odkazy zo svojho profilu

Zbavte sa zlých odkazov . Tento proces zahŕňa použitie nástroja ako Moz Explorer alebo Semrush na zistenie toxických odkazov.

Potom môžete kontaktovať vlastníkov webových stránok a požiadať ich, aby odkaz buď odstránili, alebo pridali značku „nofollow “, aby sa odkaz znehodnotil.

Ak to nefunguje, môžete použiť nástroj na dištancovanie sa od Googlu a odstrániť odkazy zo svojho profilu.

Posilnite svoj odkazový profil

Získajte dobré odkazy z iných súvisiacich webových stránok. Toto je najzložitejšia časť a jedna z najnáročnejších častí SEO.

Budovanie odkazov je samo osebe veľkou témou a zo skúseností je to niečo, čo pre začiatočníkov je ťažké pochopiť a vykonať.

Ak ste začiatočník v SEO, dôrazne vám odporúčam prečítať si lekciu 5 Kompletného kurzu SEO , ktorá krok za krokom vysvetľuje, ako pristupovať k budovaniu odkazov.
Aby ste získali prehľad o procese, existujú 2 hlavné spôsoby, ako získať dobré odkazy.

#1 – Budovanie prirodzeného prepojenia

Ak chcete mať na svojom webe skvelý obsah, ktorý pritiahne odkazy z iných webov.

Toto je známe ako „ prirodzené budovanie odkazov “ a teória hovorí, že niekto nájde vašu webovú stránku, prečíta si vaše články, označí, že sa im páči, a prepojí na ne z jedného zo svojich článkov.

Aby to fungovalo, je potrebné, aby bol na vašom webe zverejnený obsah hodný odkazu.

Inými slovami, obsah, ktorý je prehľadný, užitočný a ľahko čitateľný, takže ostatní správcovia webu budú ochotní naň odkazovať vo svojich článkoch.

V praxi tento proces funguje a je veľmi výhodný, ale musíte byť trpezliví, pretože získanie dostatočného počtu čitateľov na to, aby niektorí z čitateľov zdieľali váš obsah vo svojich blogoch, bude chvíľu trvať.

Dobrým príkladom toho, ako funguje prirodzené vytváranie odkazov, je blog, ktorý práve čítate.

Moje články boli „prirodzene“ prepojené z webových stránok ako thenextweb, podnikateľ, marketingland, quicksprout a mnoho ďalších popredných priemyselných webových stránok.

#2 – Dosah služby Blogger

Druhým spôsobom, ako získať dobré odkazy, je osloviť iných správcov webu a dať im vedieť, že existujete.

Zvýšite tým svoje šance na prepojenie na váš web v rámci ich článkov.

Pozrite sa na môj príspevok, ako zvýšiť návštevnosť svojho blogu , ktorý obsahuje e-mailové šablóny, ktoré môžete použiť na e-mailovú komunikáciu, a ďalšie techniky na sledovanie a získavanie týchto cenných spätných odkazov.
2. On-Page SEO optimalizácia
Ďalším krokom pri zlepšovaní autority domény je práca na SEO na stránke.

On-Page SEO má čo do činenia s optimalizáciou vašej stránky a obsahu.

Môj komplexný SEO tutoriál podrobne vysvetľuje, ako zlepšiť vaše SEO na stránke, ale najdôležitejšie faktory sú:

Optimalizované názvy a popisy
Správne používanie nadpisov (H1 a H2) vo vašom obsahu
Štruktúra URL a SEO optimalizované trvalé odkazy.
SEO Optimalizácia vašich obrázkov, videí a iných mediálnych prvkov
Prirodzené používanie kľúčových slov vo vašom obsahu (bez nadbytočného množstva kľúčových slov)
Pridávanie interných odkazov do vášho obsahu (toto je veľmi výkonná SEO technika)
Formátovanie obsahu je taký spôsob, ako zvýšiť šance na umiestnenie vo vybraných úryvkoch Google .
Opäť je potrebné spomenúť, že kvalita obsahu je najväčším rankingovým faktorom zo všetkých pre on-page aj off-page SEO.

Ako uvádza Google v jednom zo svojich SEO sprievodcov, je dôležité, aby bol váš obsah stále čerstvý a aktuálny.

obsahové SEO
Pravidlá pre aktuálny obsah – Google
3. Pracujte na svojom technickom SEO
Technické SEO súvisí s úlohami SEO na nízkej úrovni a zvyčajne, keď spravíte svoje technické SEO správne od začiatku, už sa ním nemusíte zaoberať.

Na druhej strane, ak technický aspekt SEO vašej webovej stránky nie je správny, môže to mať obrovský vplyv na autoritu vašej domény a hodnotenie.

Dôležité nastavenia SEO, ktoré musíte skontrolovať, zahŕňajú:

Zaregistrujte si svoj web pomocou Google Search Console a Bing Webmaster Tools
Vytvorte a optimalizujte svoj súbor Sitemap vo formáte XML a odošlite ho spoločnosti Google
Skontrolujte nastavenia súboru robots.txt a použite funkciu Fetch as Google, aby ste z

Počet prichádzajúcich odkazov smerujúcich na váš web.
Kvalita a relevantnosť prichádzajúcich odkazov
Kvalita obsahu vášho webu
Sociálne signály (obľúbenosť vašej domény a obsah v sieťach sociálnych médií)
Výkon SEO vášho webu vo všeobecnosti
Ako zistím DA mojej webovej stránky?

Ak chcete zistiť svoje skóre autority domény, prejdite do nástroja SEO na analýzu domény Moz , zadajte svoju doménu a pozrite sa na výsledok.

Kontrola oprávnenia domény.
Kontrola oprávnenia domény.
Čo je autorita stránky?
Page Authority (PA) je podobná DA, ale namiesto toho, aby zohľadňovala metriky celej domény, používa signály, ktoré sú špecifické pre konkrétnu stránku.

Dané skóre je predpoveď, ktorá udáva silu stránky a ako dobre sa môže umiestňovať vo vyhľadávačoch.

Web, ktorý má veľa stránok s vysokou autoritou, bude mať aj vyššie skóre DA (domain autority).

Teraz, keď je jasné, čo je oprávnenie domény a ako sa vypočítava, pozrime sa, ako môžete zlepšiť oprávnenie domény.

aistili, že Google a iní vyhľadávači budú môcť bez problémov indexovo prehľadávať vaše webové stránky.
Zvážte migráciu svojho webu na HTTPS
Pridajte informácie o štruktúrovaných údajoch (schéma), ktoré pomôžu vyhľadávacím nástrojom pochopiť kontext vášho obsahu
Uistite sa, že máte na všetkých stránkach správne definovanú navigačnú ponuku
Správne používajte hreflang (v prípade, že máte viacjazyčnú webovú stránku)
4. Uistite sa, že váš web je vhodný pre mobilné zariadenia
Webová stránka vhodná pre mobilné zariadenia už nie je voliteľná alebo príjemná, ale je povinná.

štatistiky objemu mobilného vyhľadávania
Štatistiky mobilného vyhľadávania podľa odvetvia
Tu je niekoľko dôvodov:

Mobilné vyhľadávanie je teraz viac ako na počítačoch (približne 60 %).
Väčšina používateľov začína vyhľadávanie na mobilnom zariadení a potom pokračuje na počítači
Vhodnosť pre mobilné zariadenia je hodnotiacim faktorom (pre zobrazenie vo výsledkoch Google pre mobilné zariadenia)
Google pracuje na mobilnom indexe a webové stránky, ktoré nie sú vhodné pre mobilné zariadenia, jednoducho nebudú zahrnuté
Neexistencia verzie vašej webovej lokality vhodnej pre mobilné zariadenia (alebo responzívnej webovej lokality) má negatívny vplyv na vaše celkové skóre autority domény.
Ak váš web ešte nie je vhodný pre mobilné zariadenia, najlepší spôsob, ako začať, je prejsť na test vhodnosti pre mobilné zariadenia od spoločnosti Google a spustiť test pre vašu doménu.

Google vám poskytne peknú správu s odporúčaniami, ako pripraviť váš web na mobilné zariadenia.

5. Zvýšte rýchlosť stránky
Jedným zo známych „signálov“ hodnotiaceho algoritmu Google je rýchlosť stránky. Webové stránky, ktoré sa načítavajú rýchlejšie, majú ďalšiu výhodu oproti pomalším webovým stránkam.

Zlepšením rýchlosti stránky sa nielen zlepší vaše hodnotenie a autorita domény, ale zlepší sa aj používateľská skúsenosť, čo sa premietne do väčšieho predaja, potenciálnych zákazníkov a registrácií.

dôležitosť rýchlosti stránky pre SEO
Rýchlosť stránky Dôležitosť pre SEO
Nie je vždy ľahké vyriešiť problém s rýchlosťou stránky. Je tu veľa technických prvkov a ak nie ste vývojár alebo niekto s technickými znalosťami, môže to byť veľmi ťažké.

Ak si však nemôžete dovoliť najať vývojára na zvýšenie rýchlosti načítania vášho webu, môžete skontrolovať nasledovné:

Odstráňte nepotrebné doplnky
Inovujte WordPress (a doplnky) na ich najnovšie verzie
Kontaktujte svojho poskytovateľa hostingu a požiadajte ho, aby vám podal správu o výkone vášho servera. V prípade potreby inovujte na výkonnejší server.
Použite doplnok na ukladanie do vyrovnávacej pamäte (napríklad wp-rocket)
Optimalizujte veľkosť súboru obrázkov
Na videá používajte streamovaciu službu (napríklad YouTube).
V prípade, že máte veľké súbory CSS a veľa obrázkov, použite sieť CDN (content delivery network).
6. Zvýšte svoje sociálne signály
Hoci spoločnosť Google oficiálne mnohokrát uviedla, že sociálne signály nie sú súčasťou algoritmu hodnotenia Google, medzi stránkami, ktoré sú na Googli vysoko hodnotené, a sociálnymi signálmi existuje jasné zafarbenie.

Stránky, ktoré sú v Google obľúbené, majú zvyčajne veľa označení páči sa mi, zdieľania a tweetov.

Na zvýšenie autority domény musíte urobiť nasledovné:

Pracovať na svojej obchodnej stránke na Facebooku a snažiť sa zvýšiť počet sledovateľov
Aby ste sa uistili, že máte aktívnu prítomnosť na sociálnych sieťach v niektorých sociálnych sieťach, aby obsah, ktorý zdieľate, získal určitú pozornosť (označenia páči sa mi, tweety atď.)
Aby ste sa uistili, že máte na svojich stránkach tlačidlo sociálnych médií, ktoré čitateľom uľahčí zdieľanie vášho obsahu
Ak chcete skontrolovať, či váš obsah vyzerá dobre pri zdieľaní pomocou tlačidiel zdieľania na sociálnych sieťach