Čo je obsah SEO? Sprievodca vytváraním obsahu pre SEO

Čo je obsah SEO? Sprievodca vytváraním obsahu pre SEO

Ak ste vo svete marketingu vo vyhľadávacej sieti relatívne nový, možno ste počuli, ako sa na marketingových stretnutiach vrhá pojem „obsah SEO“.

Táto príručka pre začiatočníkov je navrhnutá tak, aby zodpovedala tri otázky:

Čo je „obsah SEO“?
Aké typy SEO obsahu existujú?
Aká je moja obsahová stratégia SEO?
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa stratégií pre tvorbu obsahu SEO, na ktoré vám tu nebudem odpovedať, dajte mi vedieť v komentároch a odpoviem na ne tu alebo v budúcom blogovom príspevku. Ak tiež hľadáte tipy na SEO špecifické pre COVID-19, pozrite si náš príspevok 13 SEO stratégií pre malé a stredné podniky počas COVID-19.

Začnime!

Čo je obsah SEO?
Aby ste pochopili, čo marketingoví pracovníci rozumejú pod pojmom SEO obsah, je užitočné rozdeliť frázu na jednotlivé komponenty:

„SEO“ označuje optimalizáciu vyhľadávacieho modulu alebo proces optimalizácie webovej stránky, aby ju ľudia ľahko našli prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, ako je Google.
„Obsahom“ rozumieme akékoľvek informácie, ktoré žijú na webe a dajú sa na webe spotrebovať (viac o rôznych druhoch obsahu nižšie).
Dajme teda dohromady tieto dva pojmy: SEO obsah je akýkoľvek obsah vytvorený s cieľom prilákať prenos z vyhľadávacieho nástroja.

Nebudem vám tu rozprávať všetko, čo potrebujete vedieť o optimalizácii obsahu pre vyhľadávače; to je celý „ďalší sprievodca. Tu je však superrýchly prehľad o tom, čo musíte urobiť, aby ste mohli SEO optimalizovať svoj webový obsah:

Návrh kľúčových slov: Ak chcete generovať návštevnosť pomocou vyhľadávania, je najlepšie vykonať návrh kľúčových slov skôr. Týmto spôsobom sa môžete zamerať na kľúčové slová, pre ktoré už existuje určitý objem vyhľadávacieho dopytu – inými slovami, napíšte smerom k témam O ktorých ľudia už hľadajú informácie.
Optimalizácia kľúčových slov: Zistite, kde a ako používať kľúčové slová v obsahu pre maximálnu prehľadateľnosť.
Organizácia obsahu: Obsah na vašom webe by mal byť usporiadaný logickým spôsobom. To nie je dobré iba pre SEO, ale tiež pomáha návštevníkom vášho webu ľahko nájsť ďalší súvisiaci obsah. (Čím dlhšie zostanú na vašom webe, tým lepšie.)
Propagácia obsahu: Zvýšte viditeľnosť nového obsahu, ktorý vytvoríte, zdieľaním na sociálnych sieťach a vytváraním odkazov na váš obsah (interne aj z externých stránok).
Stručné slovo o zámeroch
Je dôležité mať na pamäti, že ak je vaším jediným cieľom prevádzka vo vyhľadávači, vaše výsledky pravdepodobne utrpia. Ak chcete potešiť vyhľadávače (ktoré vás časom odmenia vysokými výsledkami), ako aj potenciálnych zákazníkov a vracajúcich sa návštevníkov, musíte ponúknuť okrem optimalizácie vyhľadávacieho nástroja aj inú hodnotu. Inými slovami, neprodukujte tenký obsah, ktorý by hodnotil a získaval kliknutia, ale neposkytuje používateľovi vyhľadávacieho nástroja žiadnu ďalšiu hodnotu. Weby propagujúce „tenký“ obsah nízkej hodnoty riskujú, že budú penalizované spoločnosťou Google; majú tiež zvyčajne vysokú mieru okamžitých odchodov a nízke konverzné pomery.

Typy obsahu SEO
Obsah SEO môže obsahovať čokoľvek z nasledujúceho:

Stránky s produktmi – jedná sa o chlieb a maslo ľubovoľnej stránky elektronického obchodu s maloobchody. Kvalitná stránka produktu môže slúžiť ako SEO obsah, tak aj ako vstupná stránka PPC.

Príspevky na blogu – Blog je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako vytvoriť pravidelný prúd efektívneho obsahu SEO. Príspevky na blogu sú vo všeobecnosti pútavejšie a je pravdepodobnejšie, že prilákajú odkazy ako stránky s produktmi, takže môžu predstavovať skvelý spôsob, ako vybudovať pre svoje stránky autoritu. (Pamätajte, že blogy sú veľmi flexibilné a môžete ich použiť na hosťovanie ktoréhokoľvek z nižšie uvedených typov obsahu v tomto zozname.)

Články – Zamyslite sa nad spravodajským článkom, pohovorom alebo kusom článku. Toto je hlavný druh obsahu, ktorý nájdete na väčšine webových stránok v novinách alebo časopisoch.

Zoznamy – Zoznam je v skutočnosti iba druhom článku, ale jeho zostavenie ako zoznamu (napríklad „10 spôsobov, ako znížiť účet za energiu“ alebo „101 vecí, ktoré nenávidím“), uľahčuje skenovanie. Zdá sa, že tieto typy titulov sú klikateľnejšie, keď sa nájdu vo výsledkoch vyhľadávania alebo v informačných kanáloch sociálnych médií.

Sprievodcovia – Sprievodca je dlhší obsah, ktorý podrobne vysvetľuje, ako niečo robiť. (Sprievodcovia sú často rozdelení na viac webových stránok, aj keď je najlepšou praxou umožniť používateľom zobraziť dlhý obsah ako jednu stránku, ak si to želajú.) Na svoju webovú stránku môžete umiestniť úplného sprievodcu alebo môžete uverejniť súhrn alebo výňatok , vyžadujúce od návštevníkov, aby vyplnili registračný formulár a prečítali si kompletného sprievodcu. Môže to byť dobrý spôsob, ako generovať potenciálnych zákazníkov, ale nezabudnite, že vystavenie registračnej steny pravdepodobne zníži množstvo prenosu SEO, na ktorý môžete podľa tohto sprievodcu jazdiť.

Videá – na webe je všeobecne menej videí ako textových stránok; následne môže byť jednoduchšie umiestniť na prvej stránke konkurenčné kľúčové slovo vytvorením videa namiesto článku. Podľa toho, aký typ stránky alebo firmy prevádzkujete, videá c

Infografika – Infografika alebo obrázky veľkého formátu, ktoré obsahujú veľa údajov (často vo forme grafov alebo tabuliek) o jednom predmete, môžu zhromaždiť veľa zobrazení stránok a odkazov. Pretože je však veľká časť obsahu vložená do obrázka, a preto ho vyhľadávače nemôžu čítať ako text, je dôležité starostlivo optimalizovať zvyšok stránky.

Prezentácie – Prezentácia je spôsob, ako zobraziť sériu súvisiacich obrázkov. Niekedy sú obrázky dôležitejšie ako text – povedzte, že sa snažíte ukázať, čo všetky hviezdy nosili na Oscaroch. Aj tu je dôležité SEO vášho názvu, titulkov, mien obrazových súborov a podobne, pretože vyhľadávačom stačí menej na „čítanie“.

Glosáre – prisahám, že viac ľudí používa Google na vyhľadanie výrazov ako na slovník. (Viete vôbec, kde sa nachádza váš slovník?) Ak pracujete v špecializovanom priemysle, dobre zostavený slovník môže byť dobrým spôsobom, ako zachytiť časť vyhľadávania. Myslite na kuchárske výrazy, lekárske výrazy, módne výrazy, architektonické výrazy …

Adresáre – Adresár je užitočná taxonómia odkazov na stránky alebo zdroje týkajúce sa danej témy. Napríklad blog o parfémoch môže vytvoriť adresár miest na nákup parfumov, od veľkých obchodných domov po nezávislé obchody po celej krajine.