Čo je On-Page SEO? Základy optimalizácie a osvedčené postupy

Čo je On-Page SEO? Základy optimalizácie a osvedčené postupy

Vytvorenie optimalizovanej webovej stránky môže byť náročné. Nielen, že web dizajnéri a tvorcovia obsahu musia brať do úvahy svoje cieľové publikum, ale tiež potrebujú vytvoriť obsah, ktorý je priateľský k prehľadávačom a robotom. Vyvažovanie užívateľských skúseností a technické SEO úvahy je ťažké, najmä preto, že musíte urobiť to vyzerať prirodzene.

Čo je na stránke SEO
On-page SEO si zaslúži miesto vo vašej celkovej stratégii SEO, bez ohľadu na to, aké je to ťažké. Skôr než budete môcť posúdiť svoj optimalizovaný obsah, skontrolujte, či ste skontrolovali nasledujúce polia.

On-page SEO Checklist
On-page SEO je o užívateľoch a prehľadávačoch. Stránky by mali byť plné jedinečného, ​​užitočného obsahu, mali by obsahovať relevantné odkazy a mali by byť intuitívne organizované. Je dôležité, aby ľudia aj roboti mohli ľahko vyhodnotiť obsah a rozpoznať jeho hodnotu.

Optimalizácia kľúčových slov
Kľúčové slová sú jedným zo spôsobov, ako umožniť vyhľadávačom a ľudskému mozgu vedieť, o čom je obsah na stránke. Ak článok obsahuje niekoľko prípadov „on-page SEO“ (ako je tento, napríklad), dáva čitateľovi predstavu o tom, čo je článok.

Hoci sa môže zdať ako dobrý nápad zahrnúť alebo zopakovať toľko kľúčových slov na stránke, ako je to len možné, v skutočnosti sa neodporúča. Táto prax sa nazýva „vycpávanie kľúčových slov“ a keďže poskytuje čitateľovi menej optimálnu skúsenosť, je to obyčajne penalizované vyhľadávačmi. Kým hustota kľúčových slov je stále platná úvaha v on-page SEO, tam sú oveľa dôležitejšie prvky zamerať na.

kľúčové slovo nádcha je zlé
Okrem toho je dôležité zmeniť kľúčové slová. Zamerajte sa na niekoľko hlavných kľúčových slov v obsahu vášho tela a dokonca aj na niektoré kľúčové slová s dlhým chvostom, ktoré sú často otázkami alebo poukázanými frázami spojenými s motivovanými cieľovými skupinami. Zachytenie pozornosti týchto čitateľov môže pomôcť tomu, aby bola stránka vyššia ako pri kratších, konkurencieschopnejších kľúčových slovách.

Optimalizácia kľúčových slov je komplexná úloha a mnohé z nasledujúcich bodov sa týkajú toho, ako správne zvládnuť kľúčové slová. Stránka musí uspokojiť všetky z nich predtým, ako ju možno považovať za „optimalizovanú pre kľúčové slová“.

Optimalizácia značky názvu
Kliknuteľný text, ktorý sa objaví na stránke s výsledkami vyhľadávania vyhľadávača (SERP), je názov značky. Mal by obsahovať niektoré relevantné kľúčové slová a zároveň dávať dobrú predstavu o obsahu stránky.

Titulky značky sú tiež to, čo sociálne siete sa zobrazí po zdieľaní, a roboty venovať osobitnú pozornosť na ne, takže vrátane kľúčových slov vám pomôže optimalizovať svoju stránku ako celok.

Značky názvov nie sú obmedzené znakmi, ale šírkou pixlov. Spoločnosť Google zobrazí značky značiek s veľkosťou až 600 pixlov. Ak prekročíte tento limit, značka názvu bude orezaná, označená elipsami. 600 pixelov zvyčajne pracuje na 50 alebo 60 znakov, takže by ste mali mať dostatok miesta, ale ak si nie ste istí, Moz ponúka jednoduchý nástroj na kontrolu potenciálnych značiek značiek.

Záhlavie tagov: H1, H2, H3
Hlavičky môžu byť často najdôležitejším textom na stránke.

Z pohľadu užívateľského zážitku pridanie značiek záhlavia poskytuje odkaz na akúkoľvek špecifickú podtému, pre ktorú môže byť čitateľ skimming. Napríklad, možno čitatelia tejto stránky už majú zrozumiteľnú znalosť optimalizácie kľúčových slov a názvov, ale len chcú zistiť, ako sa s hlavičkami zaobchádzať.

h1s h2s a h3s
H1 sú tituly v hornej časti stránky. Na tejto stránke je to „Čo je to SEO stránka? Základy optimalizácie a najlepšie postupy “na vrchu. Vyhľadávače tiež venovať osobitnú pozornosť H1s, podobne ako váš názov značky. Avšak, H1s by mali byť gramaticky správne a viac priamo zhrnúť, čo on-page obsah bude o – to je skvelé miesto na zahrnutie kľúčových slov, ktoré nemusia mať to do názvu značky.

H2s sú podkapitoly na ďalšie rozdelenie obsahu na stránke. Napríklad „On-page SEO Checklist“ je H2 na stránke, ktorú práve čítate. Kľúčové slová s dlhým chvostom by mali byť zahrnuté v H2, aby ste mohli diverzifikovať svoje kľúčové slovo na danej stránke.

H3s sú subheaders pod H2s. „Optimalizácia kľúčových slov“, „Optimalizácia názvov značiek“ a „Hlavičky: H1, H2, H3“ sú všetky H3 na tejto stránke. Aj tieto hlavičky poskytujú príležitosti na pokrytie viacerých rôznych kľúčových slov.

Obsah na stránke
Poskytovanie užitočného obsahu je jednou z najdôležitejších úvah, ktoré je potrebné mať na pamäti pri navrhovaní obsahu na stránke, ale môže to byť najťažšie. Váš obsah by mal zodpovedať otázky, riešiť skutočný problém alebo poskytnúť riešenia. Stručne povedané, malo by byť užitočné.

Váš obsah by mal byť tiež ľahko čitateľný, organizovaný logicky a jasne zameraný na danú tému. Okrem toho dlhší obsah spravidla funguje lepšie v SERP, pretože zvyčajne poskytuje viac užitočných informácií, pokiaľ je správne optimalizovaný.

To však neznamená, že každá stránka by mala byť románom – v skutočnosti niektorí ľudia môžu len hľadať kalkulačku jednoduchého záujmu alebo iný, rovnako jednoduchý zdroj, ktorý obsahuje malý text.

Vnútorné a odchádzajúce odkazy
Prepojenie na relevantný obsah a zdroje, či už interne alebo externe, je najlepšou praxou v rámci SEO.

Interné odkazy pomáhajú odovzdávať autority z jednej stránky na inú na tej istej stránke a externé odkazy sa zvyčajne používajú na citovanie zdroja alebo odkazu na užitočnú stránku pre čitateľov. Zatiaľ čo niektorí môžu zobraziť externé odkazy skepticky, prepojenie na kvalitný obsah je dobré pre vašu stránku. Prepojenie ukazuje, že obsah pokrýva podobnú tému a je priradený k externému zdroju. To vám môže pomôcť vyplniť autoritatívnu sieť informácií o danej téme a váš obsah sa stane súčasťou tohto webu.

interné a externé odkazy
Či už ide o prepojenie interne alebo externe, venujte pozornosť textu ukotvenia, ktorý je skutočným textom, na ktorý je možné kliknúť a ktorý je pripojený k odkazu.

Text ukotvenia poskytuje prehľadávačom prehľad o tom, aký obsah je prepojený s odkazom a môže hrať faktor v hodnotení. Presný kotviaci text tiež zlepšuje zážitok čitateľa, takže sa uistite, že text ukotvenia je popisný a verný cieľu alebo zdroju.

Popisné adresy URL
Niektoré adresy URL sú len reťazcom náhodných znakov. Aj keď to určite oddeľuje jednu stránku od druhej, robí to zlým spôsobom pre všetky ľudské čitateľa. Keď adresy URL končia bláznovstvom, čitatelia nerozumejú tomu, na čo kliknú alebo čo očakávajú od stránky.

Okrem toho môžu adresy URL pomôcť pri priradení kľúčových slov, takže si vytvorte jedinečnú a popisnú adresu URL svojich stránok.

Rýchlosť načítania stránky
Google berie do úvahy, ako rýchlo sa stránka načíta. Stránky, ktoré sa načítavajú príliš dlho, budú mať vyššiu mieru odchodov – percento návštevníkov, ktorí kliknú na stránku a znova sa vrátia bez interakcie s ničím iným na stránke. Je zrejmé, že miera odchodov zo stránky sa zvyšuje, ak sa načítanie stránky prejaví príliš dlho, pretože čitatelia stratia trpezlivosť a pokúsia sa nájsť inú stránku, ktorá im poskytne odpovede, ktoré hľadajú v kratšom čase.

dôležitosť rýchlosti stránky
Problémy s rýchlosťou môžu byť obmedzené len na jednu stránku, alebo by mohli preniknúť do celej stránky. V oboch prípadoch je to často technický SEO problém. Objavenie problému môže mať za následok preskúmanie kódu, reštrukturalizáciu stránky alebo technický audit.

snímky
Obsah s obrázkami bude zvyčajne preferovaný pred obsahom bez obrázkov. Z pohľadu čitateľov poskytujú obrázky vizuálny náhľad obsahu, ktorý má prísť, a čitatelia môžu spracovať obraz oveľa rýchlejšie ako odsek textu.

Zadajte alt popisy pre každý z vašich obrázkov povedať vyhľadávače, čo je o obrázku, pretože vyhľadávače nemôžu vidieť spôsob, akým môžeme. Tieto popisy môžu ďalej spájať stránku s relevantnými kľúčovými slovami, za predpokladu, že obraz je skutočne niečo relevantné. Okrem toho poskytujú opis pre jednotlivcov, ktorí používajú nástroje na prevod textu na reč.

multimediálne
Text nie je vždy dostatočný.

Niekedy stránka potrebuje zvukový klip alebo dokonca video, ktoré je skutočne užitočné. Toto je skvelá cesta z pohľadu používateľa, za predpokladu, že neznižuje rýchlosť načítania stránky.

multimediálne
Vyhľadávače však môžu mať problémy s prehľadávaním multimédií.

Aby sa tento problém obišiel, mala by stránka obsahovať prepisy pre všetky zahrnuté multimédiá. Nástroje a kalkulačky sú často obľúbené u čitateľov, ale všetky stránky, ktoré ich poskytujú, by mali obsahovať hlavičky popisujúce nástroj.

On-page SEO analýza a ďalšia optimalizácia
Vyššie uvedený kontrolný zoznam pokrýva len základy.

Ak chcete presne monitorovať výkonnosť stránky, použite konzolu Google Analytics a nástroj Analytics. Tieto nástroje poskytujú podrobné informácie o interakcii používateľov a prehľadávačov s vašou stránkou.

Spoločnosť Google tiež posudzuje lokality s metrikou nazvanou E.A.T., alebo odbornosť, autoritatívnosť a dôveryhodnosť. Toto je určené vyššie uvedeným kontrolným zoznamom, ale aj niektorými zložitejšími faktormi.

Oprávnenie stránky je prepojené aj s oprávnením domény. Jedna stránka môže mať vyššiu kvalitu ako zvyšok stránky, ale ak je celá doména autoritatívna, môže to pomôcť zvýšiť počet jednotlivých stránok.

Získavanie spätných odkazov môže pomôcť zvýšiť stránku alebo autoritu domény, pretože vždy, keď sa jedna lokalita prepojí s inou stránkou, odovzdá autoritu. Akonáhle je stránka plne optimalizovaná, môže využívať všetky spätné odkazy, ktoré získa. Čím je však stránka optimalizovanejšia, tým je pravdepodobnejšie, že obsah môže získať odkazy na prvom mieste.

V každom prípade, on-page SEO stratégie je zložitejšie, než mnohí pôvodne vnímajú. Správna optimalizácia stránky sa skladá z niekoľkých pracovných úloh, ktoré si vyžadujú neustálu údržbu, takže pri vytváraní webových stránok nezabudnite zabezpečiť vyššie uvedené položky kontrolného zoznamu.