Čo je to interné prepojenie a ako pomáha vášmu SEO

Čo je to interné prepojenie a ako pomáha vášmu SEO

Interný odkaz je akýkoľvek odkaz, ktorý sa nachádza na jednej stránke a smeruje na inú stránku tej istej webovej lokality. Napríklad na obrázku nižšie môžete vidieť, že stránka obsahujúca odkaz, čiže zdroj, zdieľa doménu cieľovej stránky.

Tento proces interného prepojenia je často prehliadanou, no zároveň nevyhnutnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). V prvom rade pomáha pri objaviteľnosti stránky. Interné odkazy informujú Google, ktoré stránky existujú na vašom webe, aby ich bolo možné prehľadávať a hodnotiť vo výsledkoch vyhľadávania. Po druhé, budovanie interných odkazov poskytuje spoločnosti Google predstavu o štruktúre vášho webu – o tom, ako každá webová stránka spolu súvisí – a získava vyššiu hodnotu pre stránky s väčším počtom interných odkazov, ktoré na ne odkazujú.

Nemôžeme tiež vylúčiť, že vylepšenia SEO pre interné prepojenie sú nevyhnutne spojené s lepšou používateľskou skúsenosťou (UX).

V tomto blogu sa pozrieme hlbšie na interné odkazy a ako ich zabudovať do stratégie interného prepojenia SEO, ktorá poháňa vaše celkové úsilie o optimalizáciu. Pokrývame:

• Čo je interné prepojenie v SEO? Vlastnosti, funkcie a porovnanie
• Dobrá a zlá stratégia vnútorného prepojenia: Čo robiť a čo nerobiť

Čo Je Interné Prepojenie V SEO? Vlastnosti, Funkcie A Porovnanie
Interné prepojenie SEO zvyšuje potenciál hodnotenia vašich príspevkov a stránok vo výsledkoch vyhľadávania. Tento scenár znie podobne ako účinky externého prepojenia na cieľové stránky. Takže, aký je medzi nimi rozdiel?

Interné odkazy vs. externé odkazy
Ak ste oboznámení s vytváraním odkazov , možno už viete, ako môžu externé odkazy preniesť – pomocou algoritmu PageRank – rovnosť odkazov alebo schopnosť hodnotenia zdrojových stránok autorít na vašu stránku. Google považuje tieto spätné odkazy za prejavy dôvery, čo im dáva veľkú váhu pri hodnotení webových stránok na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP).

Interné odkazy nemajú rovnakú silu, pretože vyhľadávače si cenia to, čo o vás hovoria iní, viac ako to, čo hovoríte o sebe.

To však neznamená, že by ste ich nemali používať. Zamyslite sa nad tým, ako môžete v tomto prípade ovládať umiestnenie odkazov. Ak sa to urobí správne, interné prepojenie vám poskytne viac príležitostí na prepojenie na vaše najdôležitejšie stránky. Súčasne odovzdávate hodnotu odkazu, hodnotu odkazu alebo šťavu odkazu na sekundárne, úzko súvisiace stránky.

Pomôžte prehľadávačom Google rozpoznať relevantnosť vašich stránok pre vyhľadávacie dopyty pomocou dobrých interných postupov vytvárania odkazov. Inými slovami, vytvorte solídnu stratégiu interného prepojenia SEO, aby ste zlepšili svoj potenciál hodnotenia.

Tu sú bežné faktory, ktoré by ste mali zvážiť na dosiahnutie tohto cieľa:

1. Definujte štruktúru vašej stránky
V ideálnom prípade budete chcieť, aby štruktúra vašich stránok vyzerala ako pyramída (Yoast, 2020). V hornej časti je vaša domovská stránka, nasledujú kategórie, podkategórie (pri väčších weboch) a jednotlivé stránky.

Vaša interná štruktúra odkazov posilňuje hierarchiu vašich stránok, takže veľa interných odkazov smeruje späť na vašu domovskú stránku. Zároveň by vaša domovská stránka mala odkazovať na vaše stránky na vysokej úrovni/stránky kategórie. Tento postup pomáha používateľom pri navigácii na vašich stránkach, aj keď poskytuje logickú cestu pre prehľadávače vyhľadávacích nástrojov.

kotviaci text blogu odkaz na ukotvenie blogu

Zdrojová stránka a cieľová stránka

2. Využite navigačné prepojenia
Ako sme už povedali, používatelia a vyhľadávače by mali nájsť odkazy na všetky dôležité sekcie a stránky z vašej domovskej stránky. Tieto interné odkazy možno umiestniť do hlavičky, päty a iných výrazných oblastí, ako je napríklad oblasť bannera v príklade nižšie.

Tento navigačný systém je jednoduchý, ale môžete ho maximalizovať použitím nasledujúcej taktiky:

• Na otázku týkajúcu sa interného prepojenia pre SEO John Mueller povedal, že Google sleduje počet kliknutí, ktoré sú potrebné na to, aby sa z domovskej stránky dostal na stránku. Ak chcete, aby sa vaše stránky najvyššej úrovne umiestnili konkurencieschopne, zamerajte sa na dve až tri kliknutia.

• Optimalizujte svoje navigačné hlavičky pomocou kotviaceho textu, ktorý reaguje na zámery používateľa. Samozrejme, táto možnosť závisí od výsledkov analýzy interných odkazov. Ale aby ste mali predstavu, ak ste spoločnosť zaoberajúca sa vývojom mobilných aplikácií, môžete nahradiť štandardnú hlavičku About niečím ako „World-Class Mobile Application Developers“.

3. Posilnite kontextové prepojenia
Interné odkazy v obsahu stránky, ako je tento článok, sa nazývajú kontextové odkazy. Ukazujú používateľov na súvisiaci alebo podobný obsah na tej istej webovej lokalite. Keď je budovanie kontextových odkazov vhodne implementované, uľahčí vašim najhodnotnejším stránkam hodnotenie v SERP. Okrem toho ovplyvňuje ďalšie faktory SEO, ako sú zobrazenia stránky, čas na stránke a miera odchodov.