Dôležitosť spätných odkazov

Dôležitosť spätných odkazov

Optimalizácia vyhľadávacieho nástroja zahŕňa množstvo rôznych úloh a častí, z ktorých každá je rovnako dôležitá pre silu vášho webu. Spätné odkazy sú základným aspektom SEO, pretože pomáhajú budovať doménu vašich webových stránok a autority stránok, ktoré priamo prispievajú k hodnoteniu výsledkov vyhľadávania. Dôležitosť spätných odkazov sa však rozširuje ešte ďalej.

S programom môžete sledovať, odkiaľ prichádzajú vaši návštevníci a ako títo používatelia interagujú na vašom webe. To vám môže pomôcť vyvinúť spoľahlivú stratégiu SEO, ktorá by určite mala zahŕňať silnú stratégiu spätného prepojenia, pretože dôkladné a kvalitné portfólio spätného prepojenia je dôležité z mnohých dôvodov, ktoré sa majú pokryť nižšie. Keď zvažujete SEO pre svoj web a začnete sa oboznamovať so stratégiami v ňom, dovoľte nám, aby sme vás vyplnili dôležitosťou spätných odkazov a osvedčených postupov pre budovanie vášho portfólia spätných odkazov.

Spätné odkazy sú odkazy na iných webových stránkach, ktoré smerujú späť na vaše stránky. V prvých dňoch vyhľadávacích nástrojov sa algoritmus klasifikácie spoločnosti Google spoliehal takmer výlučne na portfólio spätných odkazov na webových stránkach. Tento algoritmus, ktorý sa nazval PageRank, po zakladateľovi Larrym Page, sa ľahko manipuloval s technikami black hat SEO , ako sú napríklad linkové farmy. Linkové farmy sú v podstate webové stránky vytvorené špeciálne pre spätné odkazy. Na webe sa bude nachádzať veľké množstvo odkazov, často bez obsahu, a tieto typy odkazov zvyčajne vyústia do pokuty – nezabudnite sa tomu vyhnúť pri získavaní odkazov na vaše webové stránky.

Pretože algoritmy vyhľadávacieho nástroja sa stali zložitejšími, spätné odkazy sa stali menej dôležitými, aj keď stále prispievajú k sile a autorite vášho webu. Napríklad autority domén a stránok sú priame ukazovatele toho, ako autoritatívny vyhľadávací nástroj verí, že sú vaše stránky. Čím autoritatívnejší je váš web, tým vyššie bude hodnotenie podľa zacielených kľúčových slov, ktoré ste vybrali počas prieskumu kľúčových slov.

Ešte lepšie však je, že spätné odkazy poskytujú ďalším spôsobom cestu pre návštevníkov webu, aby našli váš web. Ak návštevník číta informatívny blog a uvidí odkaz smerujúci späť na vaše stránky a zistí, že téma je vhodná pre ich výskum, mohol by kliknúť na odkaz a presmerovať na vaše stránky. Toto je známe ako sprostredkovanie návštevnosti a môže to mať pozitívny vplyv na reputáciu online vašich webových stránok.

Základné vymedzenie pojmu
Existujú dva rôzne typy spätných odkazov; dofollow a nofollow.

Sledovanie spätných odkazov priamo prispieva k doméne a autoritám vašej webovej stránky a prenáša silu stránok.
Nofollow spätné odkazy, na druhej strane, neprenášajú silu miesta. Tieto odkazy sú však stále prospešné, pretože môžu návštevníkom pomôcť nájsť vaše webové stránky jednoduchšie.
Ako získať spätné odkazy
Keďže spätné odkazy zohrávajú tak dôležitú úlohu pri výkone vašich webových stránok vo výsledkoch vyhľadávania, je kľúčové vybudovať silné portfólio spätných odkazov. Získanie spätných odkazov však môže byť časovo náročný a zdĺhavý proces. Našťastie existuje nespočet spôsobov, ako získať spätné odkazy, z ktorých každý môže byť prínosom pre portfólio spätných odkazov na vašom webe.

Online a miestny adresár
Zoznam vašich webových stránok v miestnych alebo online adresároch vám poskytne silný spätný odkaz, hoci to môže byť nofollow backlink. Bez ohľadu na to adresáre ako Yelp, Zlaté stránky a Štvorcový štvorec uľahčujú potenciálnym zákazníkom nájsť váš web, prečítať si recenzie a zistiť, či ste pre nich tým správnym poskytovateľom.

Stránky Moja firma na Googli vám navyše umožňujú uviesť vašu firmu a web na Mapách Google, aby vás zákazníci ľahšie našli. Nezabudnite vždy používať správne meno, adresu a telefónne číslo vo všetkých zoznamoch online adresárov, aby nedošlo k zámene.

Komentáre blogu
Ďalším spôsobom, ako získať spätné odkazy na vaše webové stránky, je navštíviť autorizované webové stránky, prečítať si ich blogy a vyjadriť sa k nim, čím vyjadríte svoje uznanie za ich kvalitný obsah alebo položíte premyslenú otázku. Po pridaní komentára k príspevku by ste samozrejme nechali odkaz na svoj web. Pravdepodobne to nebudú žiadne spätné odkazy, stále vám však môžu pomôcť vybudovať vzťah s inými autoritatívnymi webovými stránkami a podnikmi vo vašom odbore. Bez ohľadu na to sa uistite, že komentujete iba vhodné a relevantné príspevky pre vaše odvetvie. V opačnom prípade môže prepojenie vo vašom komentári prísť ako spam a web jednoducho odstráni váš komentár.

Hosťovanie blogov
Jednou z najlepších stratégií na získanie kvalitných spätných odkazov je hosťujúci blog pre iné webové stránky vo vašom odbore. Je to omnoho časovo náročnejšie ako iné možnosti, ktoré sme spomenuli, ale je to najlepší spôsob, ako vytvoriť vysoko kvalitné spätné odkazy. Na vykonávanie blogov pre hostí je potrebné preskúmať stránky kvality vo vašom odbore a zistiť, ktoré stránky prijímajú blogy hostí.