Jednoduchý spôsob, ako zistiť, či spoločnosť Google myslí, že vaše webové stránky sú relevantné pre kľúčové slová

Jednoduchý spôsob, ako zistiť, či spoločnosť Google myslí, že vaše webové stránky sú relevantné pre kľúčové slová

Všetci chceme dobre zaradiť, ale existujú časy, kedy sa to zdá byť takmer nemožné.
Existuje mnoho príčin nedostatkov v rebríčkoch a, ako som to uviedol nedávno, niekedy sa zdá, že spoločnosť Google nemá záujem zaradiť podniky, ako je tá vaša, na cieľový dopyt.
To môže byť pre niektorého z nás frustrujúce, a preto môj predchádzajúci článok navrhol spôsob, ako určiť, či vaša cieľová kľúčová fráza bola vhodná pre podmienky, ktoré chcete zaradiť.
Niekedy je lepšie sledovať kľúčové frázy, o ktorých viete, že majú lepšiu šancu na zaradenie do kategórií ako tie, pre ktoré chcete zaradiť.
V dnešnom príspevku budem hovoriť o faktoroch, ktoré môže spoločnosť Google použiť pri zisťovaní, či je stránka relevantná pre kľúčové slová, na ktoré sa zameriava.
Vytvorenie webovej stránky nestačí
Len preto, že vytvárate webové stránky zacielené na určitú kľúčovú frázu alebo v konkrétnej oblasti témy, neznamená to, že za tieto podmienky zaradíte. Stručne povedané, nevieme, či to spoločnosť Google „kúpi“.
Tu si nastavíme kontext:
Chcete za konkrétnu vyhľadávaciu frázu zaradiť, ale momentálne nie.
Spoločnosť Google zaraďuje obsah vašich konkurentov na prvých desať stránok s výsledkami vyhľadávačov (SERP), ale nie na vašu.
Chcete vedieť, či spoločnosť Google považuje vašu webovú stránku za potenciálne (relevantnú).
Teraz, keď máme obrys, poďme sa vykopnúť.
Analýza hodnotenia
Jedným z najlepších spôsobov, ako zistiť, aký je potenciálny potenciál pre webovú stránku, je zistiť, na čo sa už radí.
Znie to jednoducho a zrejme, ale budem to trochu hlbšie ako jednoducho sa pozrieť na najvyššie kľúčové slová na vaše stránky.
Je potrebné vykopať trochu hlbšie, aby sme zistili, čo môžeme získať, a to nielen tým, že budeme pozerať na to, na čo sme zaradení, ale na čom sa usiluje súťaž a na formuláciu slov v týchto frázach.
Prvým krokom je vytiahnuť frázy, ktoré momentálne zaradujete.
Získanie údajov o hľadaných výrazoch zo služby SEMRush
Akonáhle budete mať základné údaje o hodnotení, ďalším krokom je manipulácia s údajmi s cieľom nájsť ďalšie množiny kľúčových slov.
Za týmto účelom sa budeme sústreďovať na frázy, na ktorých sa naša stránka hodí (v prvej desiatke) a potom počítať všetky jednotlivé slová, ktoré sú súčasťou týchto kľúčových fráz.
Povedzme, že chcete zaradiť medzi „modré miniaplikácie výrobcu“. Výsledok by mal vyzerať takto:
Príklady údajov vyhľadávacích dopytov pre web
Teraz zopakujte postup, v ktorom sú vaši konkurenti zaradení do cieľovej frázy „modré miniaplikácie výrobcu“. Keď skončíte, malo by to vyzerať takto:
Údaje vyhľadávacích dopytov, ktoré ukazujú, že máte dlhú cestu
V tomto okamihu máme veľa informácií, ktoré nám hovoria, čo spoločnosť Google myslí o vašich stránkach alebo nie.
Zobrazuje sa vám niekoľko súvisiacich fráz? Ak áno, potom je vaše cieľové kľúčové slovo pravdepodobne dosť možné, aby ste sa zaradili do kategórie, a to aj vtedy, ak sa v danom zozname v súčasnosti nezobrazujete v top 50. Ak hľadáte súvisiace slová, spoločnosť Google vás prinajmenšom považuje za relevantnú.
Scenár č. 1, potrebujeme pomoc
Existuje však problém s údajmi uvedenými vyššie. Všimnite si, ako je stránka naľavo umiestnená iba pre kľúčové slová, ktoré obsahujú obchodnú značku spoločnosti.
To nie je dobré, pretože sa snažíme zaradiť do frázy „modré widgety výrobcu“ a tento výraz sa nikde nenachádza. To nám hovorí, že spoločnosť Google nezhodnocuje túto webovú stránku s našou cieľovou frázou. Au!
Ak sa nezobrazia vaše cieľové kľúčové slová, ktoré sa zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania, môže to byť ťažké. Máte buď problémy s obsahom, ktoré súvisia s cieľovým kľúčovým slovom, alebo so všeobecným problémom súvisiacim s oblasťou témy.