Ako navrhnúť reklamnú kampaň

Ako navrhnúť reklamnú kampaň

Reklamné kampane pomáhajú majiteľom firiem  a marketingovým manažérom načrtnúť najlepšie stratégie a taktiky na propagáciu produktov a služieb spoločnosti. Bez ohľadu na to, či ponúkate produkt alebo službu alebo plánujete propagovať svoj produkt offline alebo on-line, je správny návrh  reklamnej kampane dôležitý. Ešte pred tým ako navrhnete svoju reklamnú kampaň, vezmite na vedomie pozíciu vašej spoločnosti na trhu a zistite, kde chcete byť. Navrhnite svoju reklamnú kampaň, ktorá udržuje hodnoty, funkcie a výhody vášho produktu alebo služby v popredí kampane.
1. Zacieľte na trh, ktorý chcete cieliť s produktom alebo službou, ktorú inzerujete. Potrebujete poznať geografickú polohu, pohlavie, priemernú úroveň príjmov, rodinný stav, úroveň vzdelania a záujmy a záľuby. Tieto informácie vám pomôžu zostaviť profil zákazníka, ktorý načrtáva, kde je váš cieľový trh a dostanete návrhy na úspešné spôsoby, ako im ponúknuť produkty a služby.
2. Pozrite sa, čo robia vaši konkurenti, rovnako ako aj minulé, súčasné a budúce trendy. Zistite, či sú v marketingovom prostredí nejaké zmeny, ktoré môžu mať vplyv na to, ako propagujete svoje produkty alebo služby, ako sú politické, ekonomické, technologické alebo sociokultúrne faktory. Tieto informácie môžete nájsť tak, že venujete pozornosť informáciám z daného regiónu a preskúmaniu obchodných časopisov.
3. Predtým, ako začnete plánovať, identifikujte účel svojej reklamnej kampane. Môžete vytvoriť kampaň, ktorá zákazníkom umožní informovať o novom produkte alebo službe, ktorú ste uviedli na trh, možno budete chcieť zákazníkov predstaviť nové využitie pre existujúci produkt alebo službu, alebo môžete mať špeciálnu podporu predaja, napríklad kúp jeden, druhý dostaneš zdarma. Použite tieto informácie na vytvorenie konkrétnych, merateľných, dosiahnuteľných, realistických, včasných cieľov pre vašu reklamnú kampaň.
4. Použite svoj prieskum trhu, aby ste zistili, ako váš cieľový trh zistí o produktoch a službách a kde s najväčšou pravdepodobnosťou uskutoční svoje nákupy. Pomocou týchto informácií môžete pomôcť rozhodnúť sa, či budete používať marketing sociálnych médií, inzerovať na blogoch a webových stránkach, zvolite si tlačenú reklamu alebo budete robiť rozhlasovú alebo televíznu reklamu. Určite konkrétnu taktiku, ktorú chcete použiť, na základe vašich cieľov a rozpočtu.
5. Uveďte, ako budete hodnotiť, či je úsilie úspešné. Ak napríklad spustíte tlačovú reklamu, môžete na ňu umiestniť jedinečnú adresu a sledovať počet návštev a predajov, ktoré získate prostredníctvom nej. Ak umiestníte bannerovú reklamu na blog, môžete sledovať váš úspech na základe počtu kliknutí, ktoré reklama získala.

  1. Čas spustenia reklamnej kampane s maximálnym účinkom. Zatiaľ čo niektoré spoločnosti výrazne propagujú počas svojich špičkových mesiacov predaja, iní ušetria reklamné peniaze v mesiacoch, kedy ich tržby nie sú také vysoké.
  2. Urobte inventár zdrojov, ktoré vaša spoločnosť môže použiť na pomoc s vašou reklamnou kampaňou. To zahŕňa preskúmanie talentov, vedomostí a zručností vašich zamestnancov, aby ste zistili, či potrebujete priviesť konzultantov, určiť, akú technológiu máte k dispozícii na mieste a aký máte rozpočet.
    8. Ak plánujete spustiť reklamu, možno budete potrebovať copywritera a grafika, ak plánujete natočiť video, možno budete potrebovať tvorcov videe, režiséra, hercov a hlas umelca.
    9. Vyskúšajte svoju reklamu na cieľovej skupine zloženej z vášho cieľového trhu pred spustením. Zameriavacia skupina vám pomôže získať spätnú väzbu, ktorú potrebujete na úpravu reklamy. Po vykonaní zmien spustite reklamnú kampaň a čakajte na výsledky.