Negatívne SEO a ako zostať v bezpečí

Negatívne SEO a ako zostať v bezpečí

Negatívne SEO je v priestore SEO kontroverzná téma. Počujete o tom veľa, ale stáva sa to tak často? Aké ľahké je zničiť poradie konkurenta? Mali by ste sa obávať? Ako viete, že sa vás niekto snaží vyradiť zo SERP s negatívnym SEO? Je niečo, čo môžete urobiť, aby ste boli v bezpečí? Zoberme si tieto otázky jednu po druhej.

Čo je negatívne SEO?
Negatívne SEO je súbor aktivít zameraných na znižovanie hodnotení stránok konkurencie vo výsledkoch vyhľadávacích nástrojov. Medzi tieto činnosti môže patriť napríklad vedomé vytváranie spamu, neprirodzené odkazy na web, scraping obsahu alebo dokonca hacknutie webu.

Aký je pôvod negatívneho SEO?
Od prvého dňa sa spoločnosť Google snažila pri hodnotení autority webových stránok identifikovať neprirodzené odkazy. Spamové odkazy boli pôvodne jednoducho ignorované – neprešli žiadnou šťavou z odkazov a bolo to. A SEO využili výhody systému vybudovaním a nákupom tisícov (niekedy miliónov) spätných odkazov. Tí, ktorí prešli testom, pomáhali hodnotiť stránky a tí, ktorí to neurobili … jednoducho nie, bez toho, aby to stránku poškodilo.

V apríli 2012 spustila spoločnosť Google aktualizáciu Penguin. Prvýkrát podnikne prísne represívne kroky voči webom s manipulatívnymi odkazmi. Znamenalo to, že už nemôžete používať nekvalitné odkazy na hodnotenie svojich webových stránok. Zároveň to znamenalo, že si môžete kúpiť nekvalitné odkazy na web svojej konkurencie a nechať ich penalizovať spoločnosťou Google.

Vyskytuje sa stále negatívne SEO?
Dnes je väčšina webových stránok úplne bezpečná pred negatívnymi SEO útokmi. Google je v chytaní spamových výbuchov spätných odkazov celkom dobrý, takže je nepravdepodobné, že tieto typy útokov ovplyvnia vaše hodnotenie, aj keď k nim dôjde. Ak teda uvidíte, že váš rebríček náhle poklesol, nezabudnite predtým, ako obviníte negatívny SEO útok, prejsť kontrolným zoznamom bežných dôvodov.

Existujú samozrejme sofistikovanejšie typy negatívneho SEO, ktoré vytvárajú „legitímne“ nekvalitné spätné odkazy po dlhú dobu. Ale organizovanie týchto kampaní je dosť nákladné a sotva niekedy stoja za to. Pokiaľ nie ste online kasíno alebo pôžičková spoločnosť – jedná sa o jediné výklenky, v ktorých sa stále vyskytuje negatívny SEO starej školy.

V skutočnosti je väčšia pravdepodobnosť, že sa stanete obeťou negatívneho SEO útoku vyvolaného vo vašej vlastnej spoločnosti. Napríklad môžete urobiť chybu, že si najmete neskúseného špecialistu na SEO, ktorý vytvorí veľa nekvalitných spätných odkazov na vaše webové stránky, alebo vám pošle spam do sekcie s komentármi alebo zaplatí za falošné recenzie. Alebo si môžete najať nepoctivého autora článkov, ktorý väčšinu ich plaguje z iných webových stránok. Reálne tieto typy negatívnych SEO „útokov“ predstavujú oveľa väčšie riziko ako skutočný útok vášho konkurenta.

Samozrejme, z technického hľadiska nie je rozdiel, či SEO útok prichádza zvonku alebo zvnútra – presne to poškodzuje vaše hodnotenie. Poďme sa teda pozrieť na rôzne tvary, ktoré môže mať negatívne SEO, a preskúmajme spôsoby, ako byť v bezpečí pred každým z nich.

1. Prepojte farmy

Všeobecne platí, že jediný spamujúci odkaz (aj keď je to celý web) by nebol schopný rozbiť hodnotenie stránok, bez ohľadu na to, koľko kvalitných odkazov ste predtým mali. Preto negatívne SEO zvyčajne zahŕňa odkazy zo skupiny webov alebo prepojených fariem.

Linková farma je centrom vzájomne prepojených webových stránok. Tieto stránky, ktoré začínali akosi technikou sivého klobúka, dnes takmer výlučne ako čierny klobúk, slúžili na vzájomné odkazy, aby sa zvýšila popularita odkazov na stránky jednotlivých stránok. Môžete si kúpiť odkazy z týchto webových stránok a zvýšiť tak hodnotenie PageRank na svojich webových stránkach. Jedným príkladom prepojovacej farmy je PBN (sieť súkromných blogov) – stránky vytvorené špeciálne na vytváranie odkazov. Väčšina PBN je tvorená doménami, ktorých platnosť vypršala, čo znamená, že stránky zvyčajne zhromaždili nejaké spätné odkazy a oprávnenie v čase, keď sa stanú súčasťou PBN.

V roku 2012 algoritmus spoločnosti Penguin spoločnosti Google výrazne sťažil efektívnosť prepojovacích fariem. Ak Google zaznamená spätné odkazy pochádzajúce z prepojenej farmy, môže vyvodiť záver, že prepojená stránka je zapojená do schémy odkazov, čo povedie k penalizácii. Takto sa odkazovanie od čierneho klobúka stalo negatívnou technikou SEO:

Vyskytuje sa stále ovplyvňuje SEO?
Dnes je väčšina webových stránok úplne bezpečná a negatívna SEO útoky. Google je v chytaní spamových výbuchov spätných odkazov celkom dobrý, takže je nepravdepodobné, že tieto typy útokov ovplyvnia vaše hodnotenie, aj keď k nim dôjde. Ak teda ukazuje, že váš rebríček náhle poklesol, nezabudnite predtým, ako obvinený negatívny SEO útok, kontrolný zoznam je často kontrolovaný.

Súčasne samozrejme sofistikovanejšie typy ovplyvňujú SEO, ktoré vytvárajú „legitímne“ nekvalitné spätné odkazy po dlhej dobe. Ale organizovanie týchto kampaní je dosť nákladné a sotva niekedy stoja za to. Ak nie je online kasíno alebo koristnícka pôžičková spoločnosť – jedna sa o jediné výklenky, v ktorých sa stále vyskytuje negatívny SEO starej školy.

V skutočnosti je väčšia pravdepodobnosť, že sa stanú obeťou účinného SEO útoku vyvolaného vo vašej vlastnej spoločnosti. Napríklad môžete urobiť chybu, že si najmete neskúseného špecialistu na SEO, ktorý pripravuje veľa nekvalitných spätných odkazov na vaše webové stránky, alebo vám pošle spam do sekcií s komentármi alebo zaplatí za falošné recenzie. Alebo si môžete vyhľadať neaktivného spisovateľa, ktorý používa ich výtlačkov, plaguje z iných webových stránok. Reálne tieto typy negatívnych SEO „útokov“ vytvárajú veľké väčšie riziko ako skutočný útok vašej konkurencie.

Momentálne, z technického hľadiska nie je rozdiel, či SEO útok prichádza zvonku alebo zvnútra – presne to poškodzuje vaše hodnotenie. Poďme sa teda pozrieť na rôzne tvary, ktoré môžu mať vplyv na SEO, a preskúmať spôsoby, ako byť v bezpečí pred každým z nich.

 

2. Kopírovanie obsahu

Ďalšou negatívnou technikou SEO je falšovanie duplicitného obsahu. Zahŕňa to zoškrabanie obsahu vášho webu a jeho kopírovanie na iné webové stránky, často niekoľkokrát, niekedy dokonca ako súčasť prepojených fariem diskutovaných vyššie.

Pravdepodobne viete, že aktualizácia Panda od spoločnosti Google bola navrhnutá čiastočne na detekciu a boj proti duplikácii obsahu. Keď teda Google nájde obsah, ktorý je duplikovaný na viacerých weboch, vyberie na hodnotenie zvyčajne iba jednu verziu. Dúfali by ste, že Google je dostatočne šikovný na to, aby identifikoval pôvodný zdroj obsahu, ktorý vo väčšine prípadov je. Pokiaľ však nebude scrapovaná kópia indexovaná pred originálom.

Preto škrabky často automaticky kopírujú nový obsah a preposielajú ho ihneď. Ak Google najskôr nájde „ukradnutú“ verziu, môže to zmeniť hodnotenie vášho webu a namiesto toho miesto v škrabke.

Ako zostať v bezpečí: Existuje niekoľko skvelých nástrojov, ktoré vám pomôžu zostať v bezpečí pred škrabkami. Copyscape je jedným z nich. Všetko, čo musíte urobiť, je zadať adresu URL vášho obsahu a zistiť, či existujú jeho duplikáty online. Ak nájdete zošrotované kópie vášho obsahu, je dobré najskôr kontaktovať správcu webu a požiadať ho, aby daný kúsok odstránil (aj keď by ste mohli mať podozrenie, že na ne neodpovie). Ak to nie je účinné, môžete nahlásiť škrabku pomocou správy o porušení autorských práv spoločnosti Google.

3. Falošné recenzie

Rovnako ako kvalitné odkazy, aj dobré recenzie znamenajú veľa. Prílev negatívnych nie je zlý iba pre hodnotenie miestneho vyhľadávača; je to zlé pre podnikanie. S recenziami sa ale manipuluje pomerne ľahko a môžu byť prvou vecou, ​​ktorú sa žiarlivý konkurent pokúsi urobiť.

Ako zostať v bezpečí: Je zrejmé, že musíte strážiť svoj záznam v službe Moja firma na Googli a prehliadať nové recenzie, ktoré vaša spoločnosť dostane. Falošné recenzie porušujú pravidlá spoločnosti Google, podľa ktorých by ste nikdy nemali „uverejňovať recenzie v mene iných alebo skresľovať svoju identitu alebo spojenie s miestom, ktoré recenzujete“.

Ak máte pozitívny názor, že ste si všimli falošnú recenziu, môžete označiť nevhodné recenzie v službe Moja firma na Googli.

4. Ťažké plazenie

 

Ak to nevedia lepšie, môže sa zúfalý konkurent pokúsiť úplne zlyhať na vašom webe. Tento trik Black Hat SEO sa dosahuje násilným prehľadávaním stránok, čo spôsobí veľké zaťaženie servera. Môže to spomaliť alebo dokonca úplne zlyhať web. A ak sa to stane niekoľkokrát, môžete stratiť dôveryhodnosť vo vyhľadávačoch.

Ako zostať v bezpečí: Ak si všimnete, že váš web je pomalší alebo, v horšom prípade, úplne havaruje, je rozumné obrátiť sa na svoju hostiteľskú spoločnosť alebo správcu webu – mali by vám vedieť povedať, kde je ďalšie zaťaženie spôsobené údržbou, organická premávka alebo útok na váš web. Budú mať tiež množstvo riešení, ako je použitie pravidiel brány firewall alebo presmerovanie prenosu prostredníctvom služby ochrany DDoS.

5. Hacking a malware

Následky hackerského útoku môžu spôsobiť zmätok v hodnotení vašich webových stránok. Na váš web môže byť vložený nekvalitný alebo duplicitný obsah, vaše odkazy môžu byť nahradené, môžu byť pridané nové odkazy a váš súbor robots.txt môže byť upravený tak, aby sa pri indexovom prehľadávaní nepodaril. Okrem iného.

Potrebujete pomôcť s prepadom pozícii Google? Kontaktujte nás