SEO jednoducho – sprievodca pre rok 2020

SEO jednoducho – sprievodca pre rok 2020

Hádajte, koľko blogových príspevkov ľudia zverejňujú každý deň.

Nejaké nápady?

Len používatelia WordPressu každý deň zverejňujú viac ako 2 milióny príspevkov. To vychádza z 24 blogových príspevkov každú sekundu.

To znamená, že používatelia publikovali približne 216 blogových príspevkov, keď ste čítali týchto päť viet.

A to počíta iba používateľov systému WordPress. Keby sme spočítali všetky blogové príspevky, tento počet by určite bol vyšší.

Preto je také ťažké vyniknúť. Ale musíte, ak chcete, aby sa váš blog stal úspešným.

Aj keď často trávim 4-5 hodín písaním svojich blogových príspevkov, desať minút, ktoré venujem optimalizácii každého príspevku, je najdôležitejšie.

Nečudo, že milióny ľudí Google označujú termín „SEO“ každý mesiac.

V ktorýkoľvek deň ľudia vyhľadávajú viac ako 2,2 milióna vyhľadávaní. A to je len na Googli – nehovoriac o ostatných vyhľadávačoch.

Preto sa zobrazovanie na titulnej stránke Google môže stať rozhodujúcim faktorom medzi prosperujúcou firmou a firmou, ktorá je v konkurze.

Čo ale znamená SEO?

Pravdepodobne viete, že to znamená optimalizácia pre vyhľadávače, ale čo potrebujete optimalizovať?

Je to dizajn? Alebo je to písanie? Alebo možno sú to odkazy.

Áno, áno a áno – je to všetko a ďalšie.

Začnime však týmto sprievodcom SEO na začiatku.

Definícia: SEO je skratka pre optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov. Čo je umenie vysoko hodnoteného vyhľadávača v neplatenej sekcii, známej tiež ako organické zoznamy.

Dobre, preložme to do angličtiny. Tu je môj názor:

Optimalizácia vyhľadávacieho nástroja (SEO) je proces optimalizácie obsahu online, aby ho vyhľadávací nástroj rád ukázal ako najlepší výsledok pri vyhľadávaní určitého kľúčového slova.

Dovoľte mi to podrobnejšie rozobrať:

Pokiaľ ide o SEO, ste tu, vyhľadávací nástroj a vyhľadávač. Ak máte článok o tom, ako vyrobiť vegánsku lasagne, chcete, aby vyhľadávací nástroj (ktorým je v 90% všetkých prípadov spoločnosť Google) zobrazoval tento výsledok ako najlepší výsledok pre každého, kto hľadá frázu „veganská lasagne“.

SEO je kúzlo, ktoré musíte na svojom článku pracovať, aby spoločnosť Google s najväčšou pravdepodobnosťou zahrnula váš príspevok ako jeden z najlepších výsledkov vždy, keď niekto hľadá toto kľúčové slovo.

Prejdeme sa hlboko do SEO, ale neváhajte skočiť do ktorejkoľvek časti, ktorá vás zaujíma:

    Prehľad
    Biely klobúk vs. čierny klobúk
    Upratovanie vo vašom dome aj mimo neho: SEO na stránke vs. SEO mimo stránky
    SEO na stránke
    Off-Page SEO

Prehľad

Ako vyzerá táto mágia a prečo na tom záleží?

Ako som už povedal, veľká väčšina online skúseností začína vyhľadávacím nástrojom a takmer 75% vyhľadávačov začína vyhľadávať na stránkach Google.

Skombinujte to so skutočnosťou, že prvých päť výsledkov na Google získa 67% všetkých kliknutí a získate predstavu o tom, prečo je optimalizácia vyhľadávacieho nástroja tak dôležitá.

Po celom webe je vtip, ktorý zdôrazňuje, aké dôležité je zasiahnuť prvú stránku Google:

Ak niekedy potrebujete skryť mŕtve telo, mali by ste ho umiestniť na druhú stránku s výsledkami vyhľadávania Google.

Ak sa váš blogový príspevok, článok alebo produkt nachádza na akejkoľvek inej stránke s výsledkami vyhľadávania Google ako na prvej, je to ekvivalent toho, že sa vôbec nehodnotí.

Ale aby ste pochopili, ako sa vo výsledkoch vyhľadávacieho nástroja zobraziť ako prvé, musíte najskôr vedieť, ako vyhľadávanie funguje.

Ako funguje vyhľadávanie:

Teraz, keď už máte predstavu o základoch SEO, sa podrobne pozriem na niektoré z jeho komponentov.

Zatiaľ čo Google chráni svoj vyhľadávací algoritmus celkom dobre a nie všetky z viac ako 200 určujúcich faktorov sú verejné, Backlinko odviedol skvelú prácu pri zostavovaní čo najviac z nich do jedného veľkého zoznamu.

Najprv však musím urobiť jednu vec. Existujú dve strany sily SEO a vy si musíte vybrať práve teraz.
Biely klobúk vs. čierny klobúk

Ako viete, hrám dlhodobú podnikateľskú hru namiesto toho, aby som sa z nej snažil dostať rýchlo.

To isté platí aj pre optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov. Niektorí ľudia sú v ňom, aby zopár veľkých urobili naozaj rýchlo, zatiaľ čo iní sú v ňom na dlhé vzdialenosti.

Ak chcete pracovať so SEO ako schéma rýchleho zbohatnutia, pravdepodobne skončíte v oblasti SEO v čiernych klobúkoch.

Tento typ SEO sa zameriava na optimalizáciu obsahu iba pre vyhľadávací nástroj, bez ohľadu na ľudí. Pretože existuje veľa spôsobov, ako sa ohýbať a porušovať pravidlá, aby vaše stránky boli vysoko v poradí, jedná sa o najlepší spôsob, ako môžu SEO spoločnosti s čiernym klobúkom rýchlo vyrobiť niekoľko tisíc dolárov.

Tento prístup vedie v konečnom dôsledku k spamovým a mizerným stránkam, ktoré sú často veľmi rýchlo zakázané. Pre obchodníka to často povedie k prísnym trestom, čím sa zruší ich šanca na vybudovanie niečoho udržateľného v budúcnosti.

Týmto spôsobom by ste mohli urobiť niekoľko veľkých akcií, ale budete musieť neustále hľadať aktualizácie vyhľadávacích nástrojov a vymýšľať nové spôsoby, ako sa vyhnúť pravidlám.

White hat SEO, na druhej strane, je spôsob, ako vybudovať udržateľné online podnikanie. Ak robíte SEO týmto spôsobom, sústredíte sa na svoje ľudské publikum.

Pokúsite sa im dať najlepší možný obsah a ľahko im sprístupniť hraním podľa pravidiel vyhľadávacieho nástroja.