SEO optimalizácia internetového obchodu

SEO optimalizácia internetového obchodu

Čo znamená pojem „optimalizácia“? Zahŕňa niekoľko rozsiahlych etáp súvisiacich so softvérovými vylepšeniami zdroja, sémantického jadra, obsahu, rozhrania a navigácie. Dovoľuje:

zlepšiť pozíciu stránky;
rozšíriť počet žiadostí, pre ktoré sa zdroj zúčastňuje vyhľadávania;
zvýšiť klikateľnosť úryvkov vo výsledkoch vyhľadávania;
udržať návštevníkov;
zvýšiť konverziu zvýšením počtu potenciálnych zákazníkov a nákupov.
Dávame do pozornosti návod krok za krokom na SEO optimalizáciu internetového obchodu.

Organizácia štruktúry stránky pre SEO
Tomuto faktoru sa oplatí venovať pozornosť aj pri vývoji projektu a jeho propagácii. Ak je štruktúra usporiadaná jasne, potom bude zdroj rýchlo skenovaný vyhľadávacími robotmi. Premyslený systém navyše pomôže zakryť všetky klávesy. Rozšírené sémantické jadro by malo byť správne rozmiestnené po celej lokalite. Aby to urobili, SEO špecialisti často robia zmeny v štruktúre zdroja: prerozdeľujú produkty, menia systém kategórií a podkategórií a vytvárajú nové sekcie. Každá skupina kľúčových slov je teda umiestnená na samostatných stránkach.

Internetové obchody používajú stromový alebo hierarchický typ štruktúry. Hlavná stránka obsahuje odkazy na hlavné kategórie, z ktorých každá má podkategórie atď.. To umožňuje používateľom známu a intuitívnu navigáciu a rýchle skenovanie.

Organizácia štruktúry stránky pre SEO

Kľúčové slová a sémantika
Kľúčové slová v textovom obsahu a meta tagy internetového obchodu sú signálom pre vyhľadávače, ktorý im vysvetľuje danú tému. Ich analýzou vyhľadávací nástroj pochopí, na aké otázky môže používateľ dostať odpoveď. Preto čím relevantnejšie kľúčové slová na stránke, tým častejšie sa vyskytuje vo výsledkoch vyhľadávania.

Všetky kľúčové slová zoskupené do samostatných tém tvoria sémantické jadro internetového obchodu. Práve jeho overením a doplnením sa začína práca na internej SEO optimalizácii.

Osobná konzultácia s odborníkom so skúsenosťami vo vašej oblasti
Prediskutujte svoj projekt so špecialistom a spoločne vytvorte stratégiu pre prudký rast predaja z organických emisií.
SEO špecialisti využívajú na rozšírenie sémantiky špecializované služby ako Key Collector. Na základe zadaných kľúčových slov vyberú podobné používateľské dopyty, po ktorých SEO špecialisti odfiltrujú tie nevhodné. Tie obsahujú:

zmienky o výrobcoch alebo druhoch tovaru, ktoré sa nenachádzajú v internetovom obchode;
mená konkurentov;
irelevantné dodatky: „BU“, „lacné“, „zadarmo“ atď.
Ide o pomerne namáhavý proces, pretože väčšina internetových obchodov obsahuje stovky alebo dokonca tisíce stránok produktov, z ktorých každá potrebuje vygenerovať príslušnú skupinu kľúčov.

Kľúčové slová a sémantika

Optimalizácia metaznačiek Title and Description
Meta tagy sú prvky HTML kódu stránky, ktoré obsahujú ďalšie informácie o jej obsahu. Sú dôležité pre propagáciu SEO, pretože značku Title (názov) zohľadňujú algoritmy pri určovaní relevantnosti. Poskytuje dodatočné informácie o téme obsahu.

Ďalšou rovnako dôležitou značkou je popis. Toto je podrobnejší popis obsahu, ktorý často používajú vyhľadávače pri generovaní úryvku pre SERP. Ten určuje, koľko používateľov prejde na stránku po prečítaní krátkeho popisu pod odkazom vo výsledkoch vyhľadávania.

Základné požiadavky na metaznačky:

jedinečnosť – každá stránka by mala mať svoj vlastný názov a popis;
hlavný kľúč – je dôležité, aby meta tagy obsahovali jeden alebo viac kľúčov;
čitateľnosť – text meta tagov by mal byť formulovaný tak, aby bol pre používateľov zrozumiteľný.
optimálna dĺžka je 70–80 znakov pre názov a až 200 znakov pre popis.
Kvôli nesprávnemu vyplneniu meta tagov môžu vyhľadávače pesimizovať stránku, preto by sa tejto fáze mala vždy venovať osobitná pozornosť.

Optimalizácia metaznačiek Title and Description

Optimalizácia obrazu
Vysokokvalitné obrázky sú pre komerčný zdroj dôležité z jedného jednoduchého dôvodu: klient chce vidieť, čo kupuje. Na každú produktovú kartu by ste preto mali umiestniť niekoľko ich fotografií z rôznych uhlov. To vám umožní zvýšiť konverziu niekoľkokrát.

Tiež pomocou obrázkov môže stránka získať ďalšie prechody z vyhľadávania obrázkov. Na to im odborníci pred nahraním priradia relevantné názvy a v HTML kóde každej fotografie vyplnia atribút Alt, ktorý obrázok popisuje.

Je však dôležité zvážiť aj to, ako grafický obsah ovplyvní rýchlosť načítania. Aby sa web nespomalil, SEO špecialisti používajú kompresiu fotografií, ktorá umožňuje ich zmenšenie bez straty kvality.

Optimalizácia hlavnej stránky internetového obchodu
Všeobecné otázky budú spravidla smerovať na hlavnú stránku. Na druhej strane treba pripomenúť, že ide o akúsi prezentáciu projektu, jeho vizitku, dôležitý prvok jeho propagácie.

Optimalizácia hlavnej stránky internetového obchodu

Keď je nastavená úloha – SEO optimalizácia internetového obchodu, je dôležité skontrolovať, čo je umiestnené na hlavnej stránke a na aké kľúčové slová je optimalizovaná. Internetoví obchodníci odporúčajú:

zistiť, či atribút Alt obsahuje všeobecné dotazy;
presuňte blok ponuky na popredné miesto a skontrolujte, či je vhodné z neho prejsť do iných častí lokality;
umiestniť na úvodnú stránku sekciu s novými produktmi a/alebo najobľúbenejšími produktmi. Je žiaduce, aby tento blok bol vyšší, aby mohol pritiahnuť pozornosť používateľa;
urobiť textovú časť malej veľkosti (do 4 000 znakov) a prezentovať v nej informácie o spoločnosti a výhodách pre spotrebiteľa. Text je potrebné optimalizovať pre otázky týkajúce sa obchodných tém.
Analýza konkurenčných zdrojov pracujúcich v rovnakom výklenku vám môže poskytnúť predstavu o tom, aká by mala byť hlavná stránka webu.