SEO tipy pre rok 2018

SEO tipy pre rok 2018

Pokiaľ ide o SEO, zmena je jediná konštanta. Niet divu, že je ťažké pevne držať stále sa meniacej zeme, keď sa pravidlá a trendy posúvajú, ak nie rýchlosťou zvuku, a prinajmenšom rýchlejšie, ako máte šancu ich prijať. Pri pohľade na oko by taktika, ktorá fungovala v poriadku, nemala byť zastaraná, ale dokonca vám ublížila. Medzitým niektoré nové trendy vás môžu nechať príliš ďaleko, aby ste ich dohonili, ak to nepredpokladáte alebo z nejakého dôvodu zanedbate.
V minulom roku sme diskutovali o trendoch v oblasti SEO za rok 2017: rozlúčka s hĺbkou kľúčových slov, dôveryhodnými krokmi do veku sémantického vyhľadávania a presunom smerom k bezpečnejšiemu a priateľskému webu. V tomto roku sa vyrovnáme so zmenami v starších tendenciách a objavujeme nové možnosti.
 
1. Link-building je veľmi živý (ale náročný)
Nekonečný príbeh – vždy existujú SEO, ktoré tvrdia, že mŕtvych budovatelia odkazov a SEO, ktorí zúfalo rozmýšľajú o nových spôsoboch, ako získať prepojenia a premeniť „budovanie“ na „zarábanie“. Radšej by ste mali byť v druhom tíme, pretože je tu aj nekonečný tok štúdií a prieskumov, ktoré dokazujú, že spätné odkazy vždy zostávajú jedným z hlavných faktorov, a odhaľuje priamu koreláciu rebríčkov stránok s ich profilmi spätného odkazu.
Google nie je menej prísne o neprirodzených profiloch spätných odkazov a manipulačných metódach budovania odkazov, takže držte vidličku v ňom. Zatiaľ čo nekvalitné a nevyžiadané odkazy majú väčšiu pravdepodobnosť, že spoločnosť Google bude mať zľavnené a znehodnotené, stále existuje šanca na získanie manuálneho trestu, ak idete na nelegitímne metódy.
Príležitosť
Ak chcete byť na bezpečnej strane s Penguinom (čo je v reálnom čase od roku 2016), pravidelné vyčistenie spätného profilu je súčasťou vašej rutiny. „Mohlo by to byť nudnejšie?“ – Možno sa čudujete, ale to nie je veľa bremena, zatiaľ čo dobrá šanca byť o krok napred tým, že nie je jeden krok za sebou (ako tí, ktorí sa neobťažujú).
Nedávny prieskum zameraný na vytváranie odkazov, ktorý vykonal spoločnosť PowerSuite, poukazuje na to, že väčšina SEO sa v súčasnosti potýka s nedostatkom príležitostí, nápadov alebo skúseností, ale stále existujú niektoré staré a nové taktiky, ktoré stojí za to vyskúšať, s dôrazom na zdravý rozum. Poradenstvo pre rok 2018 bude nasledovné:
Nezbavuješ čas šedej klobúke a spamovej taktike,
Rastúci profil odkazov prirodzeným tempom,
Vytváranie užitočného obsahu a základného kameňa, ktorý stojí za to prepojiť,
Vytváranie vzťahov v rámci výklenku namiesto toho, aby sa len ponáhľali dostať toľko spojení ako ruky môžu držať,
Pokiaľ ide o legitímne platené metódy, ale rozumne.
2. Všetko okolo mobilov
V súčasnosti je mobilné vyhľadávanie čoraz integrovanejším k životu ľudí a spoločnosť Google je známa svojou snahou odrážať potreby používateľov. Na konci roka 2016 nasledovalo tzv. Mobilegeddon (rozšírenie používania mobilného prístupu ako signálu o hodnotení) oznámenie, že spoločnosť Google začala testovať indexovanie mobilných zariadení. Zatiaľ čo rok 2017 bol rok plný diskusií o téme a oneskorenia od spoločnosti Google, rok 2018 sa zdá byť rokom, kedy môže nakoniec nadobudnúť účinnosť, a rebríčky sa môžu určiť na základe verzie mobilného webu.
Doba načítania zostáva faktorom, ktorý drasticky ovplyvňuje používateľskú skúsenosť a má aspoň nejaký vplyv na výkonnosť stránky v SERP a ďalších interakciách a konverziách. Aby sa zabránilo obrovskému posunu od prehliadania mobilných zariadení k aplikáciám, spoločnosť Google zaviedla zrýchlené mobilné stránky (AMP), ktoré sa môžu načítať 4x rýchlejšie ako bežné stránky a zlepšiť používateľskú skúsenosť s malými náznakmi (napríklad zobrazovanie reklám spôsobom priateľským k mobilným telefónom). Prípadové štúdie ukazujú, že implementácia AMP zlepšuje faktory správania používateľov, napríklad mieru prekliknutia a miery odchodov. Takže AMP nie je teraz rozhodujúcim faktorom, ale môže sa stať jedným.
Príležitosť
Pri indexovaní z mobilných zariadení najprv spoločnosť Google neustále zavolá, aby nepokojila. Avšak v prípade, že vaša stránka nie je plne citlivá a primárny obsah a značka sa líšia v mobilnom a stolnom počítači, je najvyšší čas zvážiť niektoré zmeny a uistite sa, že vaše mobilné stránky nie sú nemotorné, neplatné alebo menej informatívne v porovnaní s osobnými počítačmi.
Ak ste ešte neuvažovali o implementácii AMP, je to tiež skvelý čas na to, aby ste sa dostali na palubu. Podľa spoločnosti Google už viac ako 900 000 domén prijalo rámec AMP, ale to je naozaj malý zlomok z 1,2 miliárd webových stránok na internete. Takže to je ešte jedna výhoda, ktorú môžete získať v podstate bez rizika, zatiaľ čo vaši konkurenti môžu poľutovať, že o to zanedbávajú už o rok.
3. Hlasové vyhľadávanie je na vzostupe
Počet nástrojov založených na rozpoznávaní hlasu naďalej rastie – máme Siriho a Cortanu, aby sme nám naznačili „kam sa dostať na najlepšiu pizzu vedľa mňa“ a povedzte nám vtip, doma Google a Amazon Echo, aby sme mohli nakupovať takmer voľné ruky.
Správnosť hlasového rozpoznávania sa aj naďalej zlepšuje – spoločnosť Microsoft oznámila dosiahnutie miery chybovosti vo výške 5,1%, spoločnosť Apple SVP Phil Schiller vo svojom rozhovore s Johnom Gruberom urobila vtip, že sa už nebojí spievať „Hey Siri“ na pódiu.
Keďže sa stáva pohodlnejším a menej frustrujúcim, pozorujeme, že množstvo hlasových vyhľadávaní rastie skutočne rýchlo. Viac ako 70 percent respondentov z nedávneho prieskumu HigherVisibility prijalo hlasové vyhľadávanie aspoň raz za mesiac a takmer polovica ich používa týždenne alebo denne. Podľa spoločnosti Google sa 20% mobilných dopytov uskutočňuje hlasom a spoločnosť ComScore predpovedá, že do roku 2020 bude tvoriť až 50 percent všetkých vyhľadávaní.
Príležitosť
Na rozdiel od dopytov založených na texte, dopyty na hlasové vyhľadávanie majú tendenciu byť dlhšie a konkrétnejšie v zámere a hľadajúci očakávajú jasné okamžité riešenia. Ak chcete prispôsobiť posun a optimalizovať hlasové vyhľadávanie, môžete niekoľko zmien, ktoré sa môžu vzťahovať na váš obsah:
Zahrňte kľúčové slová s dlhým ohybom, aby ste sa mohli zaoberať presnejšími otázkami
Použite prirodzenejšie a konverzačný tón, odpovedajte na otázku Čo, kedy, kedy a ako,
Pridajte stránku s najčastejšími otázkami, formulujte otázky tak, ako by sa ich skutoční ľudia spýtali a poskytnite komplexné jasné odpovede,
Štyri najbežnejšie zámery za hlasovými vyhľadávaniami sú: „Chcem vedieť“, „ísť“, „robiť“ a „kupovať“. Pochopte (skúmajte) potreby používateľov a ponúknite riešenia,
Starajte sa o svoje miestne SEO, pretože väčšina hlasových vyhľadávaní je lokálne v úmysle.
4. Progresívne webové aplikácie získavajú popularitu
Progresívne webové aplikácie sú ďalšou iniciatívou spoločnosti Google, ktorej cieľom je zlepšiť a zrýchliť mobilný web. Podstatou PWA je skombinovanie všetkých najlepších funkcií mobilného webu a natívnych aplikácií. Je to rýchlejší, je to x krát ľahšie ako aplikácia a prispôsobuje jej výkon schopnostiam prístroja a pripojenia, čím sa stáva bezproblémovým.
Aj keď spustenie takejto aplikácie môže významne znížiť výdavky a údržbu pre podniky, PWA tiež dokazujú, že majú fantastický vplyv na angažovanosť a miery konverzie. S funkčnosťami podobných aplikáciám (upozornenia na push, dostupnosť v režime offline, integrácia platobných aplikácií, možnosť prevzatia aplikácie na domácu obrazovku) a vysoká rýchlosť, PWA tiež zobrazujú úžasné štatistiky opätovného zapojenia – v prípadoch, keď sa používatelia zbavia ťažkých natívnych aplikácií, je pravdepodobnejšie, že ich získate späť s takouto alternatívou.
Príležitosť
Počet predajcov, vydavateľov a iných svetovo známych firiem, ktoré prijímajú PWA, rastie a väčšina z nich poukazuje na nekonečné výhody. Ak si nie ste istí, či je to správne riešenie pre vašu firmu, môžete zvážiť tandem natívnej aplikácie pre verných zákazníkov spolu s PWA za účasť na nových alebo stratených.
Podobne ako v každej iniciačnej iniciatíve spoločnosti Google, vyzýva vlastníkov webových stránok, aby prijali jednoduché pokyny, ako začať. Keďže sa PWA môžu stať novým štandardom pre mobilný web, rozhodne stojí za to zvážiť. Ako bonus sa skoršie prijatie rovná nižšej konkurencii.
5. Štruktúrované údaje si zaslúžia väčšiu pozornosť
V dobe „zmysluplného webu“ sa väčšina SEO súhlasí s tým, že štruktúrovaná dátová značka je podhodnotená, zatiaľ čo je to skvelý spôsob, ako urobiť vaše stránky prehľadávateľné a pomôcť vyhľadávačom pochopiť váš obsah (koncepty a logické vzťahy medzi nimi).
Počas posledných niekoľkých rokov spoločnosť Google predstavila aj množstvo nových spôsobov zobrazovania údajov v SERP: obsahuje okamžitú relevantnú odpoveď, pridáva kontext, užitočné nuansy a vizuálnu vrstvu do výsledkov vyhľadávania. Všetky tieto aspekty sa opierajú o jasne a logicky organizované údaje.
S vývojom usporiadania SERP a so zameraním na skúsenosť používateľov sa štruktúrované dáta stávajú základnými, takže doslova nemáte ospravedlnenie, aby ste ich nepoužili.
Príležitosť
Nové vyhľadávacie zážitky, ako sú funkcie služby SERP spoločnosti Google, sú založené na štruktúrovaných údajoch, takže správna značka vám môže pomôcť pri hodnotení nultého čísla a dostať sa nad nudné horizontálne výpisy, aby ste získali väčšiu viditeľnosť, dôveru a návštevnosť.
Ak chcete získať čo najviac, preskúmajte dostupné schémy na stránke Schema.org a vytvorte „mapu“: uveďte zoznam stránok svojich stránok a zvážte všetky relevantné schémy pre každú z nich. Príručka pre začiatočníkov vám pomôže správne vytvárať, implementovať a testovať štruktúrovanú značku údajov.
Značky, ako sú prevádzkové hodiny, kontaktné údaje a hodnotenia, môžu tiež mať významný vplyv na váš úspech pri miestnych a hlasových vyhľadávaniach. Preto ich musíte implementovať a udržiavať ich aktuálne.
6. Budget Crawl môže byť vyčerpaný
Crawl Budget je koncept, ktorý sa dosť dlho skrýva tajomstvom, až do začiatku roku 2016, kedy spoločnosť Google objasnila túto tému. Zatiaľ čo SEO sa väčšinou zameriava na používateľskú skúsenosť, prehľadávanie optimalizácie rozpočtu je v prvom rade o tom, že vaša lokalita je príťažlivá pre robotov vyhľadávačov. To sa stále veľmi prekrýva s SEO, pretože ste prirodzene znepokojení všetkými dôležitými stránkami, ktoré sa prehľadávajú, indexujú a aktualizujú v čase. Udržiavanie vašich webových stránok „zdravé“ na vnútornej strane a zabezpečenie toho, aby ste nestrácali žiadny rozpočet indexového prehľadávania – sú to najlepšie zábery pri tom, že spoločnosť Google chce častejšie prehľadávať vaše stránky. A čo je dobré pre vašu crawlability – výhody vyhľadávania tiež.
Príležitosť
Keďže faktory, ktoré tvoria váš rozpočet indexového prehľadávania, sú teraz dosť jasné (rovnako ako tie, ktoré zhoršujú vašu lokalitu pre spoločnosť Google), nie je dôvod pre optimalizáciu na spätnom napaľovači. Okrem budovania dôveryhodných odkazov na vašu lokalitu (stále hlavný ukazovateľ ‚popularity‘ pre Google) existuje niekoľko úplne fixovateľných vecí, ktoré môžu roboty naraziť a vynechávajú obrovskú časť vašich stránok:
Uistite sa, že dôležité stránky sú prehľadávateľné pre vyhľadávače, zatiaľ čo stránky, ktoré sa nechcete zobrazovať v súboroch SERP (duplikáty, dynamické stránky atď.), Sú blokované súborom robots.txt alebo .htaccess,
Zabezpečte, aby neexistovali zbytočné reťazce presmerovania, pretože sa pavúky môžu vzdať pred dosiahnutím konečnej cieľovej stránky,
Zbavte sa akýchkoľvek nefunkčných odkazov, aby ste nezbavovali rozpočet na stránkach 4xx,
Ak do vašich webových adries pridávajú dynamické parametre, ktoré neovplyvňujú obsah stránok – odošlite zoznam do Vyhľadávacej konzoly Google, aby ste predišli problémom s duplikáciou a stratám rozpočtu,
Nestrácajte čas pavúkov! Optimalizujte ťažké a pomalé stránky a profitujte na všetkých úrovniach,
Udržujte súbor Sitemap uprataný. Aktuálny, bezproblémový súbor stránok je skvelým pomocníkom pre vyhľadávače, aby získali štruktúru vašej lokality a rýchlejšie objavovali nový obsah,
Nesnažte sa zakopávať žiadne dôležité alebo často aktualizované stránky hlbšie ako 3 kliknutia od domovskej stránky. Vo všeobecnosti je prehľadná a jasná štruktúra stránok prínosná z hľadiska prehľadávania a skúseností používateľov.
7. Nový prístup k dobrému starému obsahu
Obsah je tu na pobyt – to je práve skutočnosť, ktorá nevyžaduje dôkaz. Spoločnosť Google sa však neustále vyvíja a učí sa lepšie pochopiť zámery vyhľadávania a teraz sa spolieha na aktuálnu relevanciu, kontext a ďalšie faktory, aby vrátili výsledky, ktoré používateľ očakáva. Optimalizácia obsahu teraz ďaleko presahuje kľúčové slová a vyžaduje oveľa komplexnejší prístup. Kvalita bude aj naďalej poraziť kvantity – väčšina SEO sa zhoduje na skutočnosti, že výroba krátkych častí obsahu je často tendencia byť menej efektívna ako vytváranie komplexných „longreads“ a udržiavanie ich aktualizácie.
Príležitosť
Namiesto vytvárania tenkých stránok, každej optimalizovanej pre super špecifický dotaz, možno budete musieť opätovne zvážiť rutinné výskumy kľúčových slov a zastaviť zaostrovanie okolo niekoľkých kľúčových slov. Namiesto toho by ste mali zistiť a analyzovať zámer používateľa za každým začiarknutým dopytom, zoskupiť ich logicky a vytvoriť obsah, ktorý by celkom vyhovel zámeru.
Kľúčové slová naďalej záležajú, ale namiesto vypchávania ich používajte prirodzeným spôsobom a podporujte ich pomocou lokálne relevantného kontextu. Unikátny a užitočný obsah prispôsobený potrebám vášho publika nikdy nevyjde z módy, ale nemôže byť ani falošný.
záver
Budúcnosť je takmer teraz a líniu medzi optimalizáciou pre vyhľadávače a skutočných používateľov je čoraz menej živá. Keď nemôžete ľahko oklamať spoločnosť Google a musieť súťažiť o pozornosť pozornosti publika, nové trendy, iniciatívy a bežné štandardy (ktoré lichotivujú obidve strany) sú absolútne opodstatnené, alebo si to aspoň uvedomujú.
Skočte na komentáre a zdieľajte svoje zistenia z roku 2017 a predpovede za rok 2018!