SEO trendy 2021

seo trendy 2021

SEO trendy 2021

Príležitosť nahliadnuť do nového desaťročia je vzrušujúca. A skľučujúca. Najmä pre marketing, kde sa zdá, že sa mení všetko rýchlo – a zmeny sú rovnako silne diskutované – ako SEO. V priebehu posledného desaťročia sa prostredie SEO zmenilo mnohými spôsobmi, často v medziach zavedenia nových technológií, ako sú hlasoví asistenti, umelá inteligencia (AI), a nárast a vývoj mobilných zážitkov. Google a ďalšie vyhľadávače hrali ústrednú rolu.

Sľubuje sa, že toto tempo zmien sa v nadchádzajúcom desaťročí zrýchli, čo obchodníkom obzvlášť komplikuje život. Ako digitálni marketingoví pracovníci sami máme tú česť pracovať s klientmi na stratégiách SEO každý deň a máme skutočný záujem porozumieť a predvídať, čo SEO v roku 2021 (a neskôr) čaká.

Tu sú SEO trendy do roku 2021, ktoré je potrebné aplikovať, aby ste udržali alebo zlepšili pozície vo vyhľadávaní.

Užívateľská skúsenosť (UX) bude v centre pozornosti

O čom hovoríme, keď hovoríme o používateľskej skúsenosti (UX)? No v prvom rade používateľ. Ľudia. Teraz vieme, že zlepšenie zážitku ľudí po tom, ako sa dostanú na naše stránky, je nevyhnutné – to je UX. Ako sa však ukazuje, dobré UX bude mať výraznejší vplyv na hodnotenie vyhľadávacích nástrojov v budúcnosti.

Podľa príspevku z blogu spoločnosti Google Webmaster Central z mája 2020 bude Vyhľadávanie Google teraz zohľadňovať značnú časť UX signálov do svojich hodnotení, vrátane nových základných webových vitálov spoločnosti Google. Tu sú ďalšie podrobnosti od tímu Google:

„Core Web Vitals sú súborom skutočných metrík zameraných na používateľa, ktoré kvantifikujú kľúčové aspekty používateľského zážitku. Merajú rozmery použiteľnosti webu, ako je napríklad doba načítania, interaktivita a stabilita načítaného obsahu (aby ste náhodou neklepali na toto tlačidlo, keď sa posunie pod váš prst – aké nepríjemné!). “

Chytili ste to? Metriky zamerané na používateľa. Vďaka týmto aktualizáciám svojho vyhľadávacieho algoritmu Google signalizuje svoj väčší dôraz na „príjemné“ webové zážitky pre ľudí – na veci, ktoré sa načítavajú rýchlo, ľahko sa používajú a nachádzajú a sú dostupné na všetkých zariadeniach a platformách. Weby, ktoré môžu poskytnúť tento kalibr používateľského zážitku, budú odmenené lepšou viditeľnosťou vyhľadávania.

Na čo by sa mali marketingoví pracovníci zamerať, pokiaľ ide o UX

Zhodou okolností to sú presne oblasti, na ktoré sa odporúčame zamerať, keď uvažujete o UX svojich vlastných stránok. Je to naozaj príležitosť kráčať kilometer v koži návštevníkov vášho webu – aby vás v oddelení SEO odmenili za uprednostňovanie dobrých používateľských skúseností.

Nízke hodnotenie v ktorejkoľvek z týchto „metrík zameraných na používateľov“ nielenže degraduje UX pre publikum vášho webu, ale môže teraz poškodiť aj vaše hodnotenie vo vyhľadávaní. Pamätajte, že váš web by mal byť:

Rýchlo. Rovnako ako, skutočne rýchle, takže čas na interaktivitu je taký minimálny, že si ho používatelia nevšimnú.

Bez nepríjemných vyskakovacích okien na celú obrazovku. Obchodníci milujú vedenie, vytváranie zoznamov a rozširovanie dosahu. Prirodzene teda milujú vyskakovacie okná. Používatelia ich na druhej strane nemôžu vystáť – drvivou väčšinou. Na základe tohto sentimentu bol aktualizovaný vyhľadávací algoritmus Google.

Priateľské k mobilným zariadeniam a pohotové na všetkých zariadeniach a platformách. Patria sem smartphony a tablety, notebooky a stolové počítače. Zahŕňa operačné systémy iOS, Android a Windows.

Sémantické vyhľadávanie bude ešte výraznejšie

Ľudia a to, ako ľudia hľadajú veci na internete, budú ústrednou témou pre väčšinu z týchto trendov SEO v roku 2021. Sémantické vyhľadávanie sa nelíši. Aby sme porozumeli sémantickému vyhľadávaniu, začnime sémantikou. Sémantika je v zásade štúdium slov, ich vzťahov a toho, čo tieto vzťahy znamenajú v konkrétnych kontextoch.

V súvislosti s vyhľadávačmi „sémantické vyhľadávanie“ znamená, ako vyhľadávače používajú všetky údaje, ktoré majú k dispozícii, na stanovenie kontextu, zámeru a významu, ktorý potrebujú na poskytnutie čo najrelevantnejšieho a najkompletnejšieho obsahu.

 

Príklad sémantického hľadania v práci

S každou aktualizáciou sa algoritmus spoločnosti Google zlepšuje v porozumení toho, ako vyhľadávame, a poskytuje nám príslušné informácie, ktoré požadujeme – napríklad nejasné texty z 90. rokov.

Opäť to všetko počúva späť k poskytovaniu čo najlepších zážitkov z vyhľadávania tým, že umožňuje ľuďom rýchlo získať tie najlepšie a relevantné výsledky vyhľadávania pomocou výrazov hľadaných v prirodzenom jazyku. Takto vyhľadávače združujú veľa rôznych informácií z rôznorodých zdrojov a vytvárajú tak znalostné grafy alebo úryvky na stránkach s výsledkami vyhľadávacích strojov (SERP). Stačí sa pozrieť na výsledky pre „sémantické vyhľadávanie“:

Sémantické vyhľadávanie je predovšetkým o tom, aby hľadajúci dostali tie najlepšie a najrelevantnejšie výsledky vyhľadávania pomocou výrazov hľadaných v prirodzenom jazyku.

Na čo by sa mali marketingoví pracovníci zamerať pomocou sémantického vyhľadávania

Zlepšenie hodnoty sémantického vyhľadávania na vašom webe si vyžaduje neustálu pozornosť – neexistuje jednoduchý spôsob, ako to dosiahnuť. Existujú však jednoduché princípy, ktoré môžu vaše tímy dodržiavať pri plánovaní, zostavovaní a aktualizácii obsahu pre obsahový kalendár 2021.

Skutočne záleží na tom, ako a prečo vaši používatelia vyhľadávajú. Aké odpovede, informácie, obsah alebo dokonca skúsenosti pravdepodobne hľadajú? V našom svete sa na nás potenciálni zákazníci, zákazníci, partneri obracajú so žiadosťou o autoritatívny, použiteľný a bohatý obsah o najnovších témach v oblasti digitálneho marketingu. V rámci tohto širokého zoskupenia máme používateľov s odvetvovo špecifickými otázkami a potrebami, ako je napríklad zdravotníctvo. Sú to skvelé východiskové body pre určenie zámeru našich používateľov.

Pri vytváraní vlastného obsahu sa zameriavame na oblasti, ktoré sa zameriavajú na sémantické vyhľadávanie:

Vyvíjajte obsah, ktorý odpovedá na otázky vášho cieľového trhu. Myslite na často kladené otázky – a na formát otázok a odpovedí – iba s oveľa väčšou hĺbkou. Celej časti obsahu môžete venovať konkrétnu otázku, odpovedať na ňu v hornej časti článku (napríklad „čo je to sémantické vyhľadávanie“) a potom sa venovať podrobnejším informáciám.

Píšte pre ľudí, nie pre vyhľadávače. To znamená vyvíjať obsah, ktorý je pointou, výstižný a písaný ľahko pochopiteľnými vetami. Zahrňte odrážky a zoznamy, ktoré uľahčia ľuďom vyhľadávanie a hľadanie potrebných informácií. Na záver píšte prirodzene!

Používajte štruktúrované údaje tam, kde to má zmysel. Používanie schémy produktov, otázok, článkov, hodnotení alebo recenzií pomáha robotom ľahšie nájsť a pochopiť vaše stránky (ktoré vyhľadávače sa im páčia, najmä na použitie v podrobných úryvkoch).

Na svojom webe implementujte kontextové interné odkazy. Interné prepojenie presahuje rámec vytvárania logických ciest kliknutia na súvisiace témy pre vašich používateľov.

Namiesto kľúčových slov optimalizujte obsah pre témy. Jednou zo stratégií je vybudovanie zhlukov hodnotného obsahu okolo témy na vysokej úrovni. Klaster tém okolo SEO môže napríklad obsahovať podtémy venované technickému SEO, SEO na stránke a spätným odkazom. Pri vytváraní a optimalizácii zoskupení podľa tém prirodzene vytvárate súvis príbuzných kľúčových slov s kratšími a dlhšími chvostmi, ktoré sa dajú dobre hodnotiť.

Zámer vyhľadávania bude dôležitý viac ako kľúčové slová

Aj keď je to určite súčasť sémantického vyhľadávania, veríme, že si zámer vyhľadávania zaslúži vyhradenú časť. V roku 2019 zaviedol Google svoju aktualizáciu BERT. stačí povedať, že od BERT je vyhľadávací nástroj Google oveľa „konverzačnejší“. Znamená to, že algoritmus Google môže teraz interpretovať zámer – napríklad kúpiť niečo alebo nájsť miesto v okolí – dokonca aj z dlhších dotazov, ktoré používajú prirodzený jazyk.

 

Google je novým obľúbeným chatbotom všetkých.

Prečo je to také dôležité? V prvom rade je to vývoj skúseností s vyhľadávačmi, aby sa uspokojila rastúca popularita hlasových asistentov a hlasového vyhľadávania. Ľudia teraz hovoria prirodzene do Siri alebo Alexa, pýtajú sa a zaobchádzajú s týmito konverzačnými platformami umelej inteligencie ako s vyhľadávačmi – sú to akési „bezdotykové“ možnosti vyhľadávania. Všeobecnejšie povedané, zameranie na zámer vyhľadávania je signálom pre trh, že ľudia uprednostňujú vyhľadávanie, keď hovoria, a Google sa prispôsobuje tejto potrebe.

Na čo by sa mali marketingoví pracovníci zamerať, pokiaľ ide o zámer vyhľadávania

To pre marketingových pracovníkov znamená, že Google dokáže oveľa lepšie určiť relevantný obsah na základe zámeru osoby pri vyhľadávaní. Z hľadiska SEO to znamená, že sústredenie sa iba na kľúčové slová na konci lievika a krátke chvosty to už viac nezúži – už to jednoducho nie je to, ako majú ľudia tendenciu hľadať. Namiesto toho ľudia vyhľadávajú pomocou štyroch rôznych základných „zámerov“:

 

Získať informáciu

Uskutočnite nákup

Nakupujte a porovnávajte výrobky

Prejdite na určitý web

Ako zdôrazňuje spoločnosť Google, zámer vyhľadávania úplne predefinuje marketingový lievik.

 

„Zastavte marketing na priemernej úrovni: Buďte užitoční. Ľudia reagujú na značky, ktoré rozumejú ich potrebám. Je preto dôležité optimalizovať vaše médiá tak z hľadiska relevantnosti pre spotrebiteľa, ako aj z hľadiska životnosti značky. “

 

Obchodníci by mali budovať obsah na základe pevného pochopenia zámerov publika a toho, ako by ich obsah mohol uspokojiť túto potrebu. Výsledkom je, že výskum najlepších kľúčových slov, ktoré chcete hodnotiť ako značku alebo ktoré zvykne používať vaše cieľové publikum, nie je dosť dobrý. Namiesto toho sa hlbšie zaoberajte potrebami, ktoré tieto vyhľadávania skutočne signalizujú. Chcú od vás ľudia kúpiť? Nájdete svoje kontaktné informácie? Získať informácie o cenách alebo cenovú ponuku? Existuje konkrétna otázka, na ktorú si ľudia myslia, že mu môžete odpovedať? Začnite dôkladným preskúmaním týchto typických ciest zákazníka s tým, že žiadne dve cesty nie sú úplne rovnaké.

 

Odtiaľ vám odporúčame:

 

Obsah píšte v súlade so zámerom cieľového zákazníka. To znamená obsah, ktorý je napísaný jasnými, stručnými vetami a používa sa prirodzený jazyk (spôsob, akým ľudia hovoria). Ak napríklad predávate ekologickú tenisovú obuv a vaši potenciálni zákazníci skúmajú produkty, ako je tá vaša, mali by ste sa zamerať na výhody ekologickej obuvi, spôsobu jej výroby atď.

Vyvíjajte časté otázky týkajúce sa prirodzených dopytov a pomocou schémy týchto častých otázok vysielajte silnejšie signály do Googlu, že váš je autoritatívny obsah, ktorý musí byť hodnotený.

Na svoje webové stránky vložte časté otázky, ktoré odpovedajú na bežné otázky a formulujú ich prirodzene.

Zvážte štyri zámery a kľúčové slová vedené v týchto kategóriách, ktoré vám pomôžu informovať sa o vašej stratégii SEO. Ahrefs poskytuje rozsiahly rozpis kľúčových slov „modifikátory“, ktoré naznačujú určitý typ zámeru.

Preskúmajte typy obsahu, ktorý chcú používatelia pre daný zámer. Ak sa napríklad pokúšate hodnotiť obsah pre ľudí s nákupným úmyslom, môžete zistiť, že prehľady a recenzie videí majú vysoké hodnotenie medzi SERP, v ktorých by sa váš obsah mal zobrazovať. Môžu to byť vstupné stránky alebo príspevky v blogoch. Servery SERP však odhalia veľa o druhu obsahu, ktorý ľudia chcú, na základe ich zámeru.

 

Moja firma na Googli bude nevyhnutná pre miestne SEO

Vyhľadávanie podľa polohy je postavené na základnom predpoklade: keď osoba nachádzajúca sa v Bratislave  vyhľadáva v Mapách Google „pouličný burger“, pravdepodobne chce, aby sa jej výsledky zobrazili iba v okolitej geografickej oblasti. Aj keď sa táto skúsenosť s vyhľadávaním môže javiť z pohľadu používateľa priamočiaro, na strane vyhľadávacieho nástroja je do nej vložené množstvo obsahu, údajov a optimalizácie.

„Viac ako 1 000 000 000 ľudí používa Mapy Google každý mesiac.“

Ak je miestne vyhľadávanie vôbec súčasťou vášho mixu digitálneho marketingu (za predpokladu, že máte fyzické sídlo pre svoje podnikanie, to by určite malo byť), mali by steuistite sa, že váš záznam v službe Moja firma na Googli je úplný, podrobný a priebežne aktualizovaný. Prečo? Najdôležitejšie je, že optimalizácia služby Moja firma na Googli výrazne ovplyvňuje miestne zážitky z vyhľadávania. Zapojenie a aktivita v zozname v službe Moja firma na Googli sú silnými signálmi pre hodnotenie v službách Google, takže čím je váš záznam úplnejší a optimalizovanejší, tým je pravdepodobnejšie, že sa vaša firma zobrazí v miestnych vyhľadávaniach.

A dopyt po miestnom vyhľadávaní je … obrovský – viac ako miliarda ľudí používa Mapy Google každý mesiac a viac ako 5 miliónov aplikácií a webov využíva základné produkty platformy Google Maps Platform každý týždeň. Preto Google neustále vydáva nové funkcie, ktoré majú firmy používať, ako sú príspevky, nové možnosti služieb a produktov (vrátane niektorých špeciálne pre COVID-19) a zasielanie správ priamo zákazníkovi. Chcú uľahčiť veľa ľudí hľadajúcich …

Služby

Hodiny

Adresy

Telefónne čísla

Ponuky

Webové stránky spoločnosti

Recenzie a hodnotenia

… Všetko nájdete v jednom zozname mojich firiem na Googli.

 

Potom samozrejme existuje COVID-19. Počas pandémie ľudia hľadajú miestne možnosti okolo seba, a to z dôvodu obmedzenia blokovania, ako aj kvôli podpore miestnych podnikov v čase, keď bolo ťažké zostať v podnikaní. Ľudia zisťujú, či sú podniky stále otvorené a či sa ich prevádzkové hodiny alebo služby vôbec zmenili (najmä reštaurácie). Prezerajú ponuky a objednávajú odber. Moja firma na Googli je vysoko viditeľný spôsob komunikácie týchto aktualizácií s každým zákazníkom, novým aj existujúcim, ktorý vás hľadá.

 

Panel Moja firma na Googli

Pomocou informačného panela Moja firma na Googli môžete svoj záznam aktualizovať.

 

Čo by mali robiť marketingoví pracovníci v službe Moja firma na Googli

Príklad dobre optimalizovaného záznamu v službe Moja firma na Googli pre miestne SEO

Dobre optimalizovaný záznam v službe Moja firma na Googli môže presvedčiť hľadajúcich, aby zvážili vašu firmu. Posiela tiež cenné signály spoločnosti Google, čo môže zvýšiť vaše miestne hodnotenie SEO.

Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je zaregistrovať sa, nárokovať si svoju firmu a overiť ju prostredníctvom služby Moja firma na Googli, čo môže trvať niekoľko týždňov (posledný krok overenia vám pošlú poštou).

Po vytvorení a overení vášho miesta si prezrite záznam v službe Moja firma na Googli a optimalizujte všetky možné aspekty záznamu. Našťastie Google robí tento proces veľmi intuitívnym a priamym: po prihlásení vás upozorní na „úplnosť“ vášho profilu a plán na doplnenie všetkých vynikajúcich informácií, ktoré ešte musíte pridať, ako je napríklad poloha, hodiny, telefónne číslo a ďalšie.

 

Po dokončení záznamu je čas byť proaktívny a využívať výhody nových aspektov platformy. Môžeš:

 

Odpovedzte na časté otázky o svojich produktoch alebo službách.

Pridajte týždenne fotografie relevantné pre vaše podnikanie a zákaznícku základňu. Môžu to byť fotografie vašej polohy alebo nové položky ponuky.

Zdieľajte bežné obchodné príspevky a oznamujte nové produkty, udalosti alebo špeciály.

Vytvorte web pomocou nástroja na tvorbu webových stránok Moja firma na Googli.

Kvalita obsahu bude stále kráľom

Mnoho vecí pravdepodobne vyjde na vedľajšiu koľaj v roku 2021, ale „obsah je kráľ“ nie je jedným z nich. Obchodníci veľmi radi vrhajú túto frázu okolo seba, ale čo to v skutočnosti znamená? V prvom rade je to pripomienka, že „EAT“ – odbornosť, autoritatívnosť a dôveryhodnosť – stále zostáva dôležitá, najmä pre podniky, ktoré spadajú do kategórie „vaše peniaze, váš život“ (YMYL). Niektorí SEO lídri v skutočnosti veria, že hlavná aktualizácia z mája 2020 od spoločnosti Google bola niečo ako aktualizácia EAT – že Google signalizuje svetu, že sa oveľa viac stará o kvalitu obsahu než o autoritu danej domény.

 

To sa hodilo od vypuknutia epidémie COVID-19. Od vypuknutia a následných opatrení na zablokovanie ukazujú trendy vyhľadávania, že koronavírus je obrovskou témou záujmu. A keď ľudia potrebujú spoľahlivé odpovede, aktualizácie a fakty pre niečo také kritické a potenciálne urgentné ako koronavírus, nechcete byť spoločnosťou, ktorá sa snaží túto požiadavku uspokojiť (a tým pádom prísť o hodnotný prenos z vyhľadávania).

 

Čo by mali robiť marketingoví pracovníci v súvislosti s kvalitným obsahom

Toto je druh prístupu, ktorý môžete zvoliť na svojej vlastnej webovej stránke. Totiž, je na čase najskôr zvážiť informácie, ktoré ľudia hľadajú a potrebujú. Pretože dôraz na kvalitný obsah neustále rastie, teraz je čas zaviesť robustnú stratégiu marketingu obsahu pre rok 2021. Tu je niekoľko dobrých miest, kde začať:

Vykonajte prieskum zámeru vyhľadávania. Zámer vyhľadávania sme spomínali už skôr, ale pri plánovaní obsahu musí byť ústredným hľadiskom. Zoznámte sa s hľadanými výrazmi, ktoré privedú návštevníkov na váš web, alebo s výrazmi, ktoré by ste chceli priviesť na svoj web. O čo tým ľuďom vlastne ide? Odpoveď na túto otázku je skvelým spôsobom, ako vytvoriť obsah, ktorý zodpovedá tomu, čo ľudia skutočne hľadajú.

Vytvárajte obsah vo formátoch, ktoré vaši používatelia skutočne chcú. Video môže byť drahé ale je dobré. Vaši cieľoví hľadači však môžu chcieť určitý typ videa, napríklad rýchly vlog, webinár alebo príručku. Alebo možno hľadajú prípadové štúdie a správy. Vytvorte typ obsahu, ktorý chcú konzumovať.

Najmite si silný obsah a copywriterov. Množstvo a hustota kľúčových slov to už viac nezníži. Algoritmus Vyhľadávania Google – a teda aj ľudia, ktorí ho používajú – chcú viac, ako by pravdepodobne mohol poskytnúť nástroj na optimalizáciu obsahu alebo autor obsahu s obmedzenou rýchlosťou. Najmite si skúsených autorov, ktorí dokážu rozobrať témy do hĺbky (viac ako 2 500 slov), prispôsobiť sa štýlu a tónu vašej značky a porozumieť vašim osobnostiam a marketingovému lieviku. Ak je to možné, najmite si autorov, ktorí sa špecializujú na písanie pre váš vertikálny alebo obchodný priestor.

 

Video bude naďalej zaplavovať SERP

Vyhľadajte na Googli v dnešnej dobe takmer čokoľvek a prvá vec, ktorú na SERP pravdepodobne uvidíte, je videopás. Spoločnosť Google predstavila na serveri SERPs video kolotoče už v roku 2018. Odvtedy získalo video iba dôležitosť. Keď vezmete do úvahy skutočnosť, že druhým najväčším vyhľadávacím nástrojom na svete je YouTube – tiež subjekt spoločnosti Google -, má to všetko veľký zmysel.

 

Pokiaľ ide o silné ukazovatele, že video nikam nevedie, zvážte tieto štatistiky z nedávneho prieskumu:

 

85% firiem používa video ako nástroj v marketingu a 92% obchodníkov považuje video za dôležitú súčasť svojej marketingovej stratégie

87% marketingových pracovníkov s videami uvádza zvýšený prenos na ich web v dôsledku ich videí

96% ľudí sledovalo vysvetľujúce videá o produktoch alebo službách

84% ľudí uvádza video ako súčasť toho, čo ich presvedčilo, aby si niečo kúpili

Ako naznačujú tieto dve posledné štatistiky, tento dôraz na video sa skutočne týka dopytu používateľov. V dobrom aj v zlom, väčšina ľudí si radšej pozrie rýchle video, ako by si mala prečítať dlhý článok. Je to rýchle. Je vhodný na viacúčelové úlohy. Je to vhodné pre mobilné zariadenia. A algoritmus Google sa podľa toho vyvíja. Pretože kde majú ľudia tendenciu najviac sa zaoberať videom?

 

Vo vyhľadávačoch.

 

Algoritmus spoločnosti Google demonštrujúci video karusel

Ľudia sa rok čo rok naladia na viac videoobsahu a algoritmus spoločnosti Google sa podľa toho vyvíja.

 

 

Čo by mali marketingoví pracovníci robiť s videom

To samozrejme predstavuje ďalší aspekt SEO, na ktorý sa musia marketingoví pracovníci zamerať v roku 2021. Tento posun v preferencii videa – pre ľudí aj pre vyhľadávacie algoritmy – znamená, že je čas pre podniky 1) začať plánovať a vytvárať oveľa viac videí obsah a 2) optimalizovať svoje videá na zlepšenie viditeľnosti vyhľadávania, zhliadnutí a prenosu na webe.

 

Ľahšie povedané ako urobené. Podľa rovnakého prieskumu wyzowl 20% obchodníkov tvrdí, že vo svojom marketingovom mixe nepoužívajú video, pretože je príliš drahé. Tvorba videí však môže byť rovnako nákladná alebo lacná, ako chcete. Tu arNiekoľko kreatívnych spôsobov, ako začať vytvárať video z toho, čo už máte, bez narušenia rozpočtu:

 

Vymeňte vrchných desať alebo dvadsať stránok, ktoré vedú organické vyhľadávanie na vašom webe, k video obsahu. Pre obsah dlhšej formy rozdeľte kľúčové časti na samostatné videá, ktoré môžu byť samostatné na použitie v iných kanáloch.

Uskutočňujte rozhovory so zamestnancami, zákazníkmi alebo vedúcimi predstaviteľmi, pre ktorých vaše publikum nájde hodnotu. Môžete so zákazníkmi urobiť rozhovor aj pre prípadové štúdie a použiť tento videoobsah ako svedecký materiál na svojej webovej stránke.

Zverejnite alebo znova využite opakované vystúpenia webinárov na svojom kanáli alebo webe YouTube (alebo obidvoch).

Zmeňte záznam podcastu na kratšie videá na konkrétne témy tak, že z rozhovoru položíte zvuk cez grafické / ilustrované / pohyblivé grafické video.

Optimalizujte svoj videoobsah pre YouTube SEO vrátane všetkých titulov, metadát, miniatúr atď. Svoje videá tiež optimalizujte na lenivé načítanie, aby stránky webu s videom nepoškodili vaše hodnotenie kvôli nízkej rýchlosti stránky.

Využite živé video prostredníctvom Facebooku, LinkedIn a Twitteru. Možno kľúčové zúčastnené strany alebo vodcovia myšlienok vo vašej organizácii môžu každý týždeň organizovať živé rozhovory pri krbe. Na týchto produktoch nie je potrebné toľko produkcie – táto schopnosť je zabudovaná do každej z týchto platforiem sociálnych médií.

 

Výsledky vyhľadávania s nulovým kliknutím sa budú naďalej vyvíjať

Vnímate tu nejaký trend? Aktualizácia vyhľadávacích algoritmov, video marketingu a stratégií SEO – všetky sú zamerané na to, čo koncový používateľ chce. To isté platí pre takzvané výsledky vyhľadávania s nulovým kliknutím. Ako naznačuje jeho moniker, výsledok vyhľadávania s nulovým kliknutím poskytuje všetky informácie, ktoré človek potrebuje na zodpovedanie svojich otázok alebo dotazov – nie je potrebné tráviť viac času preklikaním na webovú stránku.

 

Pokračujte, vyhľadajte na Googli „koronavírus“ a pozrite sa na SERP. Na ľavej strane nájdete slovník s informáciami o príznakoch, štatistikách a testovaní. Dostanete najnovšie miestne a národné správy. Dostanete lokalizovanú mapu intenzity ohniska a objemu prípadov pre vašu oblasť. Je zrejmé, že Google je odhodlaný poskytnúť komplexné autoritatívne informácie o citlivej a vážnej téme.

 

Tento vyhľadávací dopyt „one-stop-shop“ sa naďalej dostáva do popredia. Od roku 2019 predstavuje vyhľadávanie s nulovým kliknutím viac ako 50% všetkých vyhľadávaní Google. A Google je skutočne dobrý v tom, že poskytuje svojim používateľom všetko, čo potrebujú, na jednej stránke SERP, napríklad prostredníctvom odporúčaných úryvkov, znalostných grafov a video karuselu. Teraz už existujú dokonca aj kolotoče elektronického obchodu, ktoré umožňujú ľuďom porovnávať ceny produktov od rôznych maloobchodníkov bez toho, aby sa museli preklikávať na ktorúkoľvek stránku. A duplicitné záznamy, kde by držiteľ úryvku získal najvyššie miesto v tradičnom zozname výsledkov vyhľadávania, sú dnes už minulosťou.

 

Výsledky vyhľadávania s nulovým kliknutím sú čoraz kvalitnejšie.

 

Čo by mali marketingoví pracovníci urobiť s výsledkami vyhľadávania s nulovým kliknutím

Google sa čoraz viac snaží udržať prevádzku vyhľadávania na entitách Google, ako sú Vyhľadávanie Google, Moja firma na Googli a YouTube. Kolotoč s videom na YouTube je skvelým príkladom: nielen algoritmus Google, ktorý jednoznačne uprednostňuje videá YouTube pre túto prominentnú oblasť na SERP; keď sa však používatelia prekliknú, dostanú sa do iného vlastníctva Google (YouTube).

 

Dobrou správou je, že obchodníci môžu optimalizovať a hodnotiť obsah tak pre výsledky vyhľadávania bez kliknutia, ako aj pre súvisiace kanály Google. Už sme sa zaoberali dôležitosťou pravidelného vytvárania dobre optimalizovaného videoobsahu a potrebou úplného a často aktualizovaného záznamu v službe Moja firma na Googli (pre všetky vaše miesta). Spomenuli sme tiež schému, ktorú môžete vytvoriť pre všetky útržky, ktoré sa Googlu páčia, ako napríklad časté otázky, informácie o polohe a udalosti. Dávajte pozor na nové značenie štruktúrovaných dát, ktoré Google vydáva pravidelne.

Na záver nezabúdajte, že zatiaľ čo hodnotenie výsledkov s nulovým kliknutím pomáha pri vašom SEO a potenciálne aj pri vašom celkovom výkone SEO, zámerom je zámerne urobiť klikanie na váš web zbytočným. Pamätajte na to a zvážte optimalizáciu svojho webu a obsahu pre kľúčové slová, ktoré vám skutočne prinesú kvalifikovanú návštevnosť a konverzie.

COVID-19 zanechá trvalý dopad

Algoritmus Vyhľadávania Google je predovšetkým o signáloch a spoločnosť poslala niekoľko veľmi silných, pretože situácia COVID-19 sa začala rozvíjať v marci 2020. Spoločnosť napríklad na krátku dobu rýchlo zastavila nové recenzie Google, aby chránila podniky v čase, keď mnoho z nich upadalo, a uľahčiť zaťaženie svojich vlastných prepracovaných zamestnancov. Spoločnosť Google tiež vydala hlavnú aktualizáciu z mája 2020 – skutočne, skutočne veľkú aktualizáciu – priamo v strede ohniska nákazy. Zdá sa, že táto aktualizácia signalizuje zvýšenú priaznivosť kvalitných a autoritatívnych webových stránok.

Aj keď sa veci v budúcnosti môžu určite zmeniť, vo svete SEO sa to javí ako paradigmatické zmeny. Ak už nič iné, naznačujú, že taký monštrum, ako je Google, je ochotné formovať výsledky v reakcii na globálne problémy – a že to pravdepodobne bude, keď nabudúce vynorí škaredú hlavu nejaký druh globálneho požiaru.

 

Čo by mali marketingoví pracovníci zvážiť vo svete po roku COVID-19

Dúfame, že sa tak nestane, ale dá nám obchodníkom nejaké vodiace lišty, keď plánujeme na nadchádzajúce desaťročie.

 

V prvom rade si musíme uvedomiť, že s určitosťou nevieme, či bude existovať takzvaný svet „po COVID-19“. Môže to byť iba svet žijúci s COVIDOM. Je toho ešte veľa, čo treba určiť, a pravdepodobne padne oveľa viac žetónov.

 

Táto kríza spôsobila odhalenie slepých miest a všeobecnej nepripravenosti mnohých organizácií, z ktorých sa niektoré ešte musia zotaviť. Vpred uvádzame niekoľko dobrých odporúčaní pre obchodníkov a stratégov SEO:

 

Vyvinúť krízovú komunikačnú stratégiu v spolupráci s tímom podnikovej komunikácie. Pamätajte, že nejde o „hodnotenie kľúčových slov v kríze“, ale skôr o to, „ako získať užitočný, včasný a niekedy urgentný obsah pred publikomes, ktorí to potrebujú. “ Ak vaše publikum potrebuje informácie, ako si kúpiť ďalšie auto počas prepuknutia koronavírusu, tak to bude. Pripravte si však plán na komunikáciu podrobností.

Buďte pripravení rýchlo aktualizovať svoje webové vlastnosti. Vaši klienti, zákazníci, partneri a perspektívy vyjdú z drevární počas krízy. Budú potrebovať informácie o tom, ako kríza ovplyvnila váš produkt alebo službu, a čo je dôležitejšie, ako to ovplyvnilo ich vzťah s vašim produktom alebo službou. Si otvorený? Stále podnikáte? Ako sa zmenili vaše ponuky? Kľúčom je rýchlo získať tieto informácie na vašom webe, v zozname Mojej firmy na Googli a v ďalších webových službách v prípade krízy – skôr ako vaši zákazníci odídu hľadať inde.