SEO trendy pre rok 2022

SEO trendy pre rok 2022

Ako už väčšina firiem vie, optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je rozhodujúca pri získavaní zákazníkov na ich online platformách. SEO sa však neustále mení a je potrebné, aby ste mali prehľad o najnovších trendoch, aby ste zaistili efektivitu svojich obsahových stratégií. To znamená, že ak sa stále spoliehate na rovnakú taktiku SEO, ktorú používate už roky, je načase, aby ste sa naučili najnovšie SEO stratégie. Faktom je, že mnohé staršie stratégie sú v dnešnej krajine SEO nielen neúčinné, ale niektoré zastarané taktiky, ako napríklad vypchávanie kľúčových slov, môžu mať na SEO dokonca negatívny vplyv. Preto je nevyhnutné, aby ste svoje SEO stratégie neustále prispôsobovali najnovším trendom. Zostať na vrchole najnovších stratégií SEO sa však často môže cítiť ako ohromujúca perspektíva. Aby sme vám pomohli udržať si prehľad o najnovšom vývoji v oblasti SEO,

 

1. Umelá inteligencia bude hrať väčšiu úlohu v SEO

Keďže umelá inteligencia (AI) naďalej mení spôsob, akým ľudia interagujú s obsahom online, AI začne tiež hrať kľúčovú úlohu v stratégii SEO. Zvlášť pozoruhodný je algoritmus AI spoločnosti Google RankBrain, pretože ten sa pravdepodobne stane jedným z najdôležitejších faktorov hodnotenia stránok s výsledkami vyhľadávania Google (SERP) v roku 2022. Odkedy Google odhalil RankBrain, mnoho firiem sa pýta, ako to ovplyvní SEO. Ako môžete prispôsobiť svoju obsahovú stratégiu algoritmu AI?

Napriek tomu, že spoločnosť Google nezdieľa podrobnosti o vnútornom fungovaní toho, ako sa RankBrain učí a analyzuje obsah, experti sa domnievajú, že užívateľská skúsenosť je jedným z jej hlavných faktorov hodnotenia. To znamená, že miera prekliknutia a čas, ktorý používatelia strávia na webovej stránke, budú kľúčovými faktormi, ktoré RankBrain využije pri stanovovaní priorít obsahu. Pri prehodnocovaní vašej SEO stratégie je potom dôležité, aby ste vytvorili obsah, ktorý je dobre organizovaný a užitočný, aby ste upútali a zaujali čitateľov.

 

2. Posun k obsahu v dlhej forme

Aby ste zaistili, že upútate a zaujmete čitateľov, ktorí navštevujú váš web, budete musieť prejsť na dlhodobú obsahovú stratégiu. Bol ukázaný obsah v dlhej forme 3 000 slov alebo viac, aby získal väčšiu návštevnosť a viac zdieľaní ako obsah v krátkej forme. Ak sa zameriate na vytváranie kvalitného dlhotrvajúceho obsahu, môže to výrazne zlepšiť hodnotenie vo vyhľadávaní. Na to, aby bol dlhodobý obsah úspešný, však musí vedieť čitateľov zaujať.

 

Aby ste udržali čitateľov v kontakte, je dôležité, aby ste svoj obsah rozdelili do viacerých podsekcií pomocou podnadpisov H2 a H3, pretože to umožní lepšiu prehľadateľnosť. Cieľom je uľahčiť čitateľom prehliadanie obsahu, najmä na mobilných zariadeniach, pretože veľké časti textu môžu byť pre mnohých čitateľov zastrašujúce a môžu zahltiť malú obrazovku. Mali by ste sa tiež uistiť, že váš obsah je možné ľahko zdieľať, aby sa ďalej zlepšovalo SEO. Zahrňte na začiatku a na konci obsahu zrejmé odkazy na zdieľanie, aby ich čitatelia mohli zdieľať jediným kliknutím.

 

3. Vhodnosť pre mobilné zariadenia je pre rebríček Google kritická

Vhodnosť pre mobilné telefóny je základným kameňom SEO od chvíle, kedy ho spoločnosť Google v roku 2015 oficiálne zaradila medzi hodnotiace faktory. Je však oveľa dôležitejšie než kedykoľvek predtým optimalizovať svoj obsah pre mobilné zariadenia, pretože spoločnosť Google v roku 2019 zaviedla prvé indexovanie pre mobilné zariadenia . znamená, že vyhľadávač pri hodnotení obsahu prihliada predovšetkým na mobilnú verziu webovej stránky, pretože táto sa považuje za „primárnu“ verziu namiesto verzie pre stolné počítače. Tento prechod nebol pre mnohých ľudí prekvapením, pretože sa odhaduje, že do roku 2025 bude takmer 75% používateľov internetu pristupovať na internet výlučne prostredníctvom mobilných zariadení.

 

Našťastie Google vďaka ich bezplatnému testu vhodnosti pre mobilné zariadenia umožňuje ľahko skontrolovať, ako efektívne sú vaše mobilné stránky . Môžete tiež použiť Správu o použiteľnosti mobilných zariadení od spoločnosti Google a zistiť, či sú problémy s vašim webom pre mobilné zariadenia a čo môžete urobiť na vyriešenie týchto problémov. Použitie týchto nástrojov môže byť rozhodujúce pri hľadaní a odstraňovaní problémov s mobilnou použiteľnosťou na vašom webe, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na vaše SEO. Faktom je, že keďže stále viac používania internetu pochádza z mobilných zariadení, budete musieť zaistiť, aby bol váš obsah optimalizovaný s ohľadom na týchto používateľov.

 

4. Obsah by mal spĺňať zásadu EAT spoločnosti Google

Google opakovane zdôrazňoval, že kvalita obsahu je rozhodujúca pre úspech v hodnotení. Firmy sa však často pýtajú, čo si Google predstavuje pod pojmom „kvalitný obsah“. Pri pokuse o zlepšenie kvality vášho obsahu na účely SEO je dôležité r; EAT znamená odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť. Google pomocou týchto faktorov určuje, či webová stránka poskytuje kvalitný obsah, a na to by si firmy mali pri vývoji obsahu pre svoje webové stránky dávať pozor.

Aby ste zaistili vytváranie kvalitného obsahu, je dôležité, aby ste vytvárali kupujúce osobnosti, ktoré vám môžu pomôcť lepšie porozumieť tomu, aký druh obsahu si vaše cieľové publikum váži. Osoby kupujúceho sa stali neoddeliteľnou súčasťou úspešného SEO, pretože môžu pomáhať podnikom vytvárať obsah, ktorý je pre ich čitateľov zaujímavý a je naformátovaný tak, aby jeho cieľové publikum bolo príťažlivé. Je tiež dôležité, aby ste pri vývoji obsahu mysleli na EAT. Uistite sa, že budete zálohovať tvrdenia, ktoré vytvárate, pomocou štatistík a faktov, a uistite sa, že odkazujete na renomované zdroje. Autoritatívne odkazy na váš obsah sú skvelým spôsobom, ako splniť všetky kritériá v rámci zásady EAT.

5. Efektívne SEO musí zahŕňať video

Ak ste to ešte neurobili, je nevyhnutné vyvinúť stratégiu SEO, ktorá obsahuje video. Faktom je, že online video platformy v posledných rokoch explodovali a dokonca ste sami mohli vidieť, koľko spoločností začalo používať platformy ako YouTube a TikTok na interakciu so zákazníkmi a rozšírenie ich dosahu.

Vytváranie optimalizovaného video obsahu by potom malo byť neoddeliteľnou súčasťou vašej SEO stratégie, ako sa pohnúť dopredu. Ako však môžete optimalizovať videoobsah? Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je zaistiť optimalizáciu popisu videokanálu zahrnutím prehľadného prehľadu o tom, o čom je váš kanál. Kľúčové slová budú tiež hrať kľúčovú úlohu pri optimalizácii vášho video obsahu. Aj keď nechcete, aby boli vaše popisy videa vtesnané do kľúčových slov, niekoľko užitočných kľúčových slov a hashtagov vám môže pomôcť nasmerovať váš obsah na určené publikum.

 

SEO hrá naďalej rozhodujúcu úlohu v hodnotení vášho obsahu, ale neustále sa vyvíja a je stále komplexnejší. Aby ste držali krok s aktuálnymi trendmi, budete musieť urobiť viac, ako vyplniť svoj obsah kľúčovými slovami; musíte byť premyslení a vytvárať kvalitný obsah, ktorý sa bude dobre hodiť v algoritmoch Google. Ak je pre vás aktuálne informácie o najnovších trendoch SEO zdrvujúce, neváhajte nás kontaktovať a požiadať o radu, ako môžete svoj obsah pre SEO najlepšie optimalizovať.