06 dec Spoľahlivý copywriter
V minulosti stačilo, ak tvorca textu vedel dať dokopy niekoľko riadkov o produktoch. A to stačilo na spustenie marketingovej kampane. Publikovali sa blogy a texty – a všetko vyzeralo tak úžasne.
Časy sa zmenili.
Copywriting je dnes špecializovaná záležitosť. Bývali spisovatelia, ktorých služby sa vyhľadávali na písanie, sú len okrajovým zdrojom písaných textov. Marketing vyžaduje úspech, a preto sú vyhľadávaní špecializovaní copywriteri.
Definícia úspešného obsahového marketingu od spoločnosti texto.sk pokryje celú šírku tohto marketingového odvetvia.
Obsahový marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať jasne definované publikum – a v konečnom dôsledku priniesť ziskové zákaznícke aktivity.
Obsahový marketing nie je len o samotnom písaní. Je to široké spektrum vytvárania a distribúcie obsahu. Cieľom obsahového marketingu je vytvárať ziskové zákaznícke aktivity.
Objem investícii do obsahového marketingu rastie, rovnako rastie potreba kvalitných copywriterov.
Je jednoduché nájsť lacnú agentúru alebo lacných copywriterov a spoľahnúť sa, že vám vytvoria kvalitné články.
Vytváranie skutočne dobrého obsahu je ťažšie, ako kedykoľvek predtým. Prečo? Pretože rastie potreba kvalitného a originálneho obsahu.
Obsahový marketing musí byť kreatívny a nachádzať stále nové nápady na pokračovanie marketingovej kampane. Obchodníci zistili, že spotrebitelia nie sú motivovaný priemerným obsahom, ale sú zameraný na špecializovaný obsah.
Stále však existuje potreba obsahu, ktorý dosahuje špecializované potreby viacerých spotrebiteľov.
A kto produkuje tento obsah? Copywriter. Ale nie obyčajný pisatelia textov na voľnej nohe. Namiesto toho je dnešný copywriter tvorca obsahového marketingu a musí mať povedomie a zručnosti prežiť v odvážnom svete obsahového marketingu.
Aké zručnosti sú potrebné?
Vycibrené písacie schopnosti
Text musí byť napísaný dobre. Nenechajte sa oklamať jednoduchosťou. Ak chcete mať dobré texty, znamená to ovládať veľa rôznych vecí, ako je gramatika, interpunkcia a pravopis.
Tieto vlastnosti sú dôležité, ale rovnako sú dôležité aj pokročilé zručnosti.
- Vytváranie ľahko čitateľného obsahu
- Zjednodušenie zložitých tém
- Vytváranie presvedčivých záverov
- Výber najlepších slov v slovníku v konkrétnom kontexte
- Upútanie pozornosti
Vytvorenie nadpisu
Písanie vynikajúcich titulkov je vlastné umenie. Od počiatku moderného marketingu si spotrebitelia a obchodníci uvedomili, ako silné sú nadpisy.
Podľa výskumov a štúdií až 80% čitateľov si prečítalo nadpis, ale nie samotný obsah. Niektoré typy nadpisov sa stali predvídateľne „klikateľnejšie“.
Zohľadňovanie potrieb
Kvalitný copywriting využíva tiež psychológiu s orientáciou na zákazníkov. Tí najtalentovanejší copywriteri trávia čas premýšľaním o tom, ktoré techniky predaja budú dôležité pre rozhodnutia potenciálnych zákazníkov. Skúsený copywriter si musí byť istý, aby vedel, ako používať správne slová na dosiahnutie požadovaného efektu.