Tipy pre efektívny banner

Tipy pre efektívny banner

Neprepadajte panike z vyhlásenia, ktoré urobíme, ale banner domovskej stránky je jedným z najdôležitejších nástrojov, ktoré môžete použiť na budovanie značky, a ak sa použije nesprávne, môže skutočne poškodiť vašu značku a konverzný pomer. Ak je však použitý správne, môže vám ohromne pomôcť pri konverzii používateľov vašej webovej stránky.

Ďalej vysvetlíme, na čom záleží najviac pri rozhodovaní o dizajne nového bannera na domovskej stránke.

Nad záhybom

Nemôžeme hovoriť o tipoch na domovskú stránku alebo o dizajne domovskej stránky všeobecne bez toho, aby sme spomenuli ich záhyb.

„Nad záhybom stránky“ v novinách znamená horná polovica novín, tj obsah, ktorý je viditeľný nad záhybom papiera. Tento koncept existuje už celé storočia, od úplného začiatku tlačenej tlače, a je stále prítomný v dnešnej ére digitálneho marketingu.

Podobne, keď marketingoví agenti povedia „nad záhybom stránky“, majú tým na mysli tú časť webovej stránky, ktorá je viditeľná pre používateľa pred rolovaním nadol.

Je nevyhnutné, aby sa hlavný banner domovskej stránky nachádzal nad záhybom stránky, ako aj ponuka, hlavička a aspoň jedna „výzva na akciu“ pre návštevníka.

Prečo je nad záhybom stránky tak dôležitý?

Vždy bolo nevyhnutné mať najdôležitejší obsah nad záhybom stránky. Zdôvodnenie sa však zmenilo. V prvých dňoch internetu, keď boli rýchlosti pripojenia nízke, bolo bežné, že používatelia internetu nečítali nad záhybom stránky, pretože obsah uvedený nižšie sa jednoducho nenačítaval dostatočne rýchlo.

Dôvodom je v dnešnej dobe väčšinou krátke rozpätie pozornosti moderného internetového „surfistu“ a potreba vyťažiť z každého webu maximum za pár sekúnd. Aj keď posúvanie stránky nadol nie je pre dnešných technicky zdatných používateľov problémom, pozornosť, ktorá sa načíta ako prvá, si získa pozornosť najviac. Toto je teda časť stránky, ktorá by mala používateľa naviesť na ďalšie kroky konverzného lievika. Prvý záhyb by mal plynúť prirodzene a priťahovať používateľa, aby mohol viac preskúmať a nakoniec vykonať konverziu.

Dokazujú to aj tepelné mapy a rolovacie mapy. Obyčajne popisujú priemerný záhyb, čo je časť stránky, ktorú používatelia vidia na svojej obrazovke, bez rolovania, hneď ako na ňu dopadnú, ako na „najhorúcejšiu“ časť webovej stránky, na ktorú sa vykoná najviac kliknutí myšou.